یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله اراکی در حرم حضرت معصومه (س)

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تصریح بر این که نفوذی ها و جاسوس ها، بزرگ ترین خطر امنیتی برای جامعه هستند؛ خواستار اجرای سریع و بدون مماشات اَحکام صادره علیه این افراد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله اراکی امروز در حرم مطهر بی بی فاطمه معصومه (س) با تسلیت فرارسیدن ایام سالگرد ارتحال امام راحل عظیم الشان (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد اظهار کرد: اجرای اَحکام، یکی از مهم ترین وظایف همه مسئولان در جامعه اسلامی است.
وی با تاکید بر این که عدم اجرای حُکم صادره از سوی دادگاه اسلامی، وجهی ندارد افزود: حُکم جاسوس در اسلام همان گونه که امام حسن مجتبی (ع) درباره جاسوسان معاویه اجرا فرمود، اعدام است و از این رو حُکم خدا باید اجرا شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین ادامه داد: تردیدی نیست که پس از صدور حُکم از سوی حاکم شرع، هیچ کس حق معطّل کردن این حُکم را ندارد؛ همچنان که وقتی ام سلمه خواستار تعویق حُکم فردی از رسول الله (ص) شد، حضرت فرمودند که حُکم صادر شده و باید اجرا شود.
وی با انتقاد از برخی معامله های صورت گرفته درباره جاسوسان گفت: این گونه اقدامات سبب می شود تا جاسوسان به جای ترس از جاسوسی، بر ادامه رفتار پلید خود علیه نظام اسلامی جرات پیدا کنند.

آیت الله اراکی در ادامه یکی از مهم ترین حقوق شهروندی را حق مردم در امنیت دانست و بیان کرد: نفوذی ها و جاسوس ها سخت ترین خطر امنیتی برای جامعه اسلامی هستند و از این رو عاجزانه از قوه قضائیه انتظار داریم که حقوق شهروندی را در حقوق زندانی منحصر ندانند و حُکم شرعی صادره علیه جاسوسان را اجرایی کنند.
وی با اشاره به این که بر اساس روایات، اجرای یک حدّ به اندازه ۴۰ روز باران مستمر منشا خیر و برکت است یادآور شد: البته قُضات هم باید دقت و تحقیق لازم را در صدور احکام مورد توجه قرار دهند.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا با تصویب قوانین لازم و کافی، یاریگر قوه قضائیه در مبارزه با هرگونه نفوذ و فساد باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha