یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
میرزامحمدی

حوزه/ خطیب حوزوی با تأکید بر این که خط قرمز ما اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: مداح نباید به دنبال بازیافت ترانه‌های قبل انقلاب و یا الگوگیری از تولیدات کشورهای غربی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد میرزا محمدی طی سخنانی در دومین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌های کشور که با عنوان "الی الحبیب۲" در سالن جلسات غدیر مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به نفوذ رسانه در دنیای امروز، اظهار داشت: امروز در فضایی زندگی می‌کنیم که رسانه در امر سیاست و امور فرهنگی برای عالم و انسان‌ها تدبیر می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز قوی‌ترین عنصر برای زدن جریان ولایت، رسانه است، افزود: رسالت منبر و مداحان در گذشته نیازمند بازنگری است چراکه بسیاری از افرادی که به تازگی در این مسیر قدم گذاشته‌اند با این رسالت به خوبی آشنا نیستند.

این خطیب حوزوی همچنین گفت: اگر خود ما با رسالت خودمان آشنا نباشیم، دیگران این رسالت را برای ما تبیین می‌کنند و باید با نظر آن‌ها حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه منبری و مداح از یک خانواده هستند، اضافه کرد: این دو عضو هیچ‌گاه از یکدیگر جدا نیستند چراکه تنها با همکاری یکدیگر می‌توانند رسالت خود را به انجام برسانند.

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان این که باید از رسانه به بهترین شکل استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: پیش از استفاده از این ابزار باید آشنایی کامل را نسبت به آن و ابزار آن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه منبر و جلسه امام حسین(ع)، قوی‌ترین رسانه است، تصریح کرد: هرچه به زمان ظهور نزدیک شویم با فتنه‌های بسیار خطرناک‌تری روبرو خواهیم شد.

این خطیب حوزوی، همچنین بیان داشت: امروز اگر بخواهند هیأت را بزنند، هیأت می‌سازند، عالم را بخواهند بزنند، عالم می‌سازند، مداح را بخواهند بزنند، مداح می‌سازند و باید بسیار مراقب این‌گونه فتنه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه ما دچار اسارت رسانه شده‌ایم، یادآور شد: جریان مداحی با جریان استودیوخوانی تفاوت بسیاری دارد ولی متاسفانه ما مسیر را اشتباه می‌رویم.

حجت الاسلام میرزا محمدی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم از هنر استفاده کنیم، گفت: ولایت بالاترین پتانسیل و ظرفیت را دارد؛ مداح نباید به دنبال بازیافت ترانه‌های قبل انقلاب و یا کشورهای غربی باشد.

وی با اشاره به اینکه خط قرمز ما اهل بیت(ع) هستند، ابراز کرد: ما با هیچ شخص و یا شاعری مشکل نداریم، مشکل ما این است که ظهر شهادت با شب شهادت تفاوتی ندارد و نباید در روز شهادت شاهد اجرای برنامه‌های شاد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha