شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رضوانی

حوزه / به مناسبت دهه کرامت جمعی از خادمین بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) با امام جمعه و اقشار مختلف مردم شهرستان بویین زهرا دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی امام جمعه شهرستان بویین زهرا ظهر امروز در دیدار با جمعی از خادمین بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) گفت: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مانند دیگر پیشوایان معصوم علیهم السلام به زیور فضائل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته و در این راه گفتار و رفتارش الگو و سرمشق دیگران بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصول مشترک در زندگانی امامان که همواره در زندگی آن‌ها مشاهده گردیده، صبر و مقاومت است؛ این بزرگواران الگوی بزرگ صبر و قهرمان مقاومت بودند. امام رضا (ع) اهل حلم و شکیبایی بودند و افرادی بودند که نسبت به ایشان بی احترامی میکردند، اما این بزرگوار در برابر آن‌ها خاموشی را انتخاب می کردند.

امام جمعه بویین زهرا تصریح کرد: امامان با مردم نشست و برخاست داشتند و در تعاملات اجتماعی به نیکوترین صورت با آنان برخورد می کردند و این سیره چنان نیکو بود که با الگو قرار دادن ما می توانیم روش صحیح برخورد اسلامی با افراد گوناگون را بیاموزیم.

وی با بیان اینکه خادمان حرم امام رضا (ع) شخصیت حقیقی و حقوقی دارند که هر دو مهم است، تصریح کرد: مزین بودن به اخلاق و عطوفت از ویژگی‌های خادمان حضرت رضا (ع) است.

حجت الاسلام رضوانی با بیان اینکه خدام حرم امام رضا(ع) از کسانی هستند که در فضای اخلاق و معرفت خدمت می‌کنند و این امر بسیار مقدس است عنوان کرد: رفتار و منش خادمان امام رضا (ع) جلوه‌ای از اخلاق رضوی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha