پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه طلاب و فضلای کاشانی مقیم قم

حوزه/ امام جمعه کاشان گفت: تمام حرف بنده در این جلسه این است که ارتباط خود را با امام زمان (عج) بیشتر کنیم و این نکته را به خودم و شما توصیه می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در جلسه طلاب و فضلای منطقه کاشان که در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله امامی کاشانی در نماز جمعه تهران خاطره ای را از روز تشییع پیکر آیت الله العظمی گلپایگانی در قم بیان کرده و گفتند: یکی از عرفا به بنده گفت: امام زمان (عج) در تشییع پیکر حضرت آیت الله گلپایگانی شرکت کرده و نماز خود را در مسجد امام حسن عسکری (ع) خواندند و در همان روز، آیت الله العظمی بهجت نیز نماز خود را که همیشه در مسجد فاطمیه قم اقامه می کردند، تعطیل کرده و در مسجد امام حسن عسکری (ع) اقامه نماز کردند و از ایشان سوال شد که آیا امام زمان (عج) در این مسجد تشریف داشتند که ایشان تأیید کردند.

وی ابراز داشت: باید ارتباط خود را با حضرت صاحب الزمان (عج) بیشتر نماییم و بزرگان بسیاری داشتیم که ارتباط مناسبی با حضرت ولی عصر (عج) داشتند و به درجات بالایی دست پیدا کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان خاطرنشان ساخت: تمام حرف بنده در این جلسه این است که ارتباط خود را با امام زمان (عج) بیشتر کنیم و این نکته را به خودم و شما توصیه می کنم.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: یکی از اسباب توفیق این است که ارتباط خود را با حضرت حجت (عج) بیشتر نماییم و بنده در روز معلم، خدمت اساتید خود رسیده و معمولا کتابی را به این بزرگان هدیه می دادم؛ در یکی از این سال ها خدمت استاد خود، مرحوم آیت الله مصباح یزدی رسیده و ضمن اهدای هدیه، توصیه ای را از ایشان درخواست کردم و آیت الله مصباح یزدی بیان کردند: «باور کن که سرباز هستی».

سخنران این جلسه در بخش دیگر از سخنان خود بیان داشت: حکم رهبر معظم انقلاب برای خود را شرافت الهی می دانم و صفت «شهر مکرم» که ایشان در این حکم نسبت به کاشان آورده اند، هم انذار است؛ هم بشارت؛ امروز هجمه دشمنان علیه قم و کاشان از شهرهای دیگر کشور بیشتر است و در این ۷۰ روز آن را لمس کرده ام.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: مردم کاشان دارای سه کرامت تقوا، علمیت و جهاد هستند و شهدای بسیاری را در کاشان تقدیم انقلاب کرده ایم.

وی اظهار داشت: بنده خود را موظف می دانم برای اجرای حکم رهبر معظم انقلاب، علاوه بر سلوک مردمی، ارتباط ویژه جوانان، «ارتقای فکری، معنوی و انقلابی» کاشان را در دستور کار قرار دهم.

وی ابراز داشت: ما نیازمند کمک شما بزرگواران هستیم تا بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب را در کاشان اجرا نماییم.

حکم رهبر معظم انقلاب برای خود را شرافت الهی می دانم

دکتر زارعی، فرماندار کاشان نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: اگر می خواهیم آینده فرهنگی ما درست شود، باید مدارس ما درست شوند و نیازمند حضور طلاب و فضلا در آموزش و پرورش هستیم.

وی اظهار داشت: تقویت مدارس و مساجد از سوی روحانیون و اهل علم از اولویت هایی است که باید پیگیر آن باشیم و باید فرهنگ کاشان را از خطرها دور نماییم.

فرماندار کاشان ابراز داشت: در کاشان قریب به ۱۴۰ مؤسسه خیریه داریم که بخشی از آنان توسط کارخانه داران و سرمایه داران کاشان اداره می‌شود و در حال خدمت رسانی می باشند.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی، نماینده طلاب و فضلای منطقه کاشان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: می توان نهضت علمی و فرهنگی در منطقه کاشان به راه انداخت و با روحیه ای که از حجت الاسلام والمسلمین حسینی سراغ داریم، ان‌شاءالله شاهد این مسئله در منطقه کاشان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: نیازمند بانک اطلاعاتی از تخصص های طلاب و فضلای کاشانی هستیم تا بتوانیم از متخصصین در جای مناسب خود استفاده نماییم.

نماینده طلاب و فضلای منطقه کاشان ابراز داشت: امروز متأسفانه انگیزه ها کمی کاهش پیدا کرده و باید همانند اوائل انقلاب با تقویت انگیزه، برای نظام و انقلاب تلاش نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: ارتباط منظم بین طلاب کاشان و منطقه کاشان برای انجام فعالیت های فرهنگی یکی از دغدغه های اصلی است که به نظر می رسد باید فکر عاجلی برای آن کرد.

وی اظهار داشت: امروز فضلای کاشانی بسیاری در قم حضور دارند که از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و می توانند در منطقه خود حضور پیدا کنند و اثرگذار باشند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین خرمی نیز در این جلسه ابراز داشت: امروز بحمدالله نماینده محترم ولی فقیه در کاشان در جایگاه های گوناگون حضور فعال داشته و خلأهای موجود را پر نموده اند.

وی اظهار داشت: جامعه همیشه نیازمند مسائل فرهنگی بوده و حوزه باید در خط مقدم جهاد فرهنگی باشد و مسائل مورد نیاز را به همگان برساند.

این استاد حوزه ابراز داشت: امروز پتانسیل بالایی در میان فضلای کاشانی مقیم قم وجود دارد که می توان از این ظرفیت به خوبی در منطقه کاشان استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خرمی خاطرنشان ساخت: برگزاری جلسات تفسیر قرآن در منطقه کاشان از ضروریات است که باید همچون گذشته تقویت شود؛ همچنین معیشت طلاب از دیگر نکاتی است که امیدواریم فکر مناسبی برای آن گردد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بود و ابراز داشت: ما نیازمند ساختار فرهنگی در ساختار آموزشی علمی، معنوی و اجتماعی هستیم و باید در این موضوع به میدان بیاییم.

وی افزود: ساختار فرهنگی نیازمند مهندسی فرهنگی است که در حیطه کاری طلاب، فضلا و روحانیون است و با انجام مهندسی فرهنگی فقط تمرکز ما به محرم و ماه رمضان نخواهد رفت و برای تمام سال برنامه خواهیم داشت و اگر ساختار فرهنگی شکل بگیرد، نیروهای موجود هم پاسخگو نخواهند بود و کم خواهد آمد.

حکم رهبر معظم انقلاب برای خود را شرافت الهی می دانم

حجت الاسلام والمسلمین صبوحی نیز در این جلسه خاطرنشان ساخت: شهر کاشان دارای ظرفیت بالایی بوده و طلاب و فضلای کاشانی مقیم قم نیز از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: امروز ظرفیت بالایی در حوزه و دانشگاه کاشان وجود دارد و می توان از این ظرفیت به نفع منطقه کاشان استفاده کرد.

سخنران این جلسه بیان داشت: امروز حوزه و حوزویان نیاز به ارزیابی دارند و می توان با ارزیابی به ظرفیت های آنان دست یافت و از آنان استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام نیز از دیگر سخنرانان این جلسه گفت: رهبر انقلاب در حکم نماینده جدید ولی فقیه، از عنوان «شهر مکرم» برای کاشان استفاده کرده اند و ما باید برای تقویت این عنوان تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی ابراز داشت: همه مسئولان باید برای کاشان تلاش بیشتری داشته باشند تا شاهد شهری بهتر در تمام جهات باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، نماینده طلاب و فضلای کاشان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: سخن گفتن راحت است؛ اما در میدان عمل کار کردن، سخت است و باید پیشنهاداتی ارائه کرد که بتوان عملیاتی نمود.

وی اظهار داشت: در مدتی که نماینده طلاب عزیز بودیم، تلاش کردیم در جهت رفع مشکلات آنان قدم برداریم.

گفتنی است در این جلسه، مدیر حوزه علمیه کاشان، مدیر مرکز خدمات کاشان و مسئول دفتر نماینده ولی فقیه نیز در سخنانی کوتاه به بیان نکات مورد نیاز و فعالیت ها پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha