جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه محمدیه

 حوزه / امام جمعه شهر محمدیه گفت: ایرانیان همواره عاشق و علاقمند به امام رضا(ع) بوده و هستند و فضایل اخلاقی و رفتاری حضرت(ع) نه تنها شیعیان بلکه پیروان سایر مذاهب را نیز شیفته خود ساخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام بهاءالدین آقا حسینی، امام جمعه شهر محمدیه، شب گذشته در مراسم ولادت امام رضا(ع) که با حضور جمعی از خادمین بارگاه مطهر حرم ثامن الحجج(ع) در محوطه مسجد جامع این شهر محمدیه برگزار شد، اظهار داشت: ایرانیان همواره عاشق و علاقمند به امام رضا(ع) بوده و هستند و فضایل اخلاقی و رفتاری حضرت(ع) نه تنها شیعیان بلکه پیروان سایر مذاهب را نیز شیفته خود ساخته است.

حجت الاسلام آقا حسینی افزود: امام رضا(ع) همواره حلقه وصل میان اقوام و مذاهب مختلف بوده و نه تنها در ذهن و قلب شیعیان، بلکه در میان اهل سنت نیز از جایگاه والایی برخوردار هستند.

امام جمعه شهر محمدیه با بیان اینکه دهه کرامت برای تمام مسلمانان دارای ارج، قرب و ارزش است، گفت: لازم است این فرصت را مغتنم بشماریم و از آن در راه تقویت و وحدت اسلام استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف دشمنان، کمرنگ کردن جایگاه امامان معصوم(ع) به عنوان الگو خوب برای بشریت است، چرا که ائمه اطهار(ع) از بعد رفتاری، گفتاری، منش و سیر و سلوک بهترین الگو و اسوه برای مردم هستند.

حجت الاسلام آقا حسینی با اشاره به صفات اخلاقی و رفتاری امام رضا(ع)، یادآور شد: برخورد مهربانانه و کریمانه امام رضا(ع)، شهره عام و خاص بوده است.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) هر زمان سفره غذا گشوده می‌شد، یک ظرف خالی طلب می‌کردند و بهترین قسمت غذا را به نیازمند می‌دادند و لذا این ویژگی‌ها درس‌های بزرگی برای همگان در جهت تداوم فرهنگ انفاق‌ مومنانه است.

امام رضا(ع) همواره مورد عشق و علاقه ایرانیان بوده و هستند

انتهای پیام /

امام رضا(ع) همواره مورد عشق و علاقه ایرانیان بوده و هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha