چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 1029640
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
سید علاالدین حیدری

حوزه/ یک فعال مدنی اهل سنت در یادداشتی به نقد سخنان متناقض رضا پهلوی، فرزند شاه معدوم پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه دراستان کردستان، سید علاءالدین حیدری، فعال مدنی اهل سنت در یادداشتی به نقد سخنان متناقض رضا پهلوی پرداخته است.

در این یادداشت می خوانیم:

تاریخ معاصر ایران گویای همه واقعیت های موجود پیرامون خاندان پهلوی در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران می باشد.

تاریخی شفاف و دقیق که گویای همه ظلم و ستم این خاندان در حق مردم ایران است.

پدر (رضا شاه) که به زور قتل، غارت، کشتنِ منتقد و مخالف و با کمک تزریق آمپول هوا موفق به تحمیل خود بر ایران گردید .

هر صدای مخالفی را در سیاه چاله های پهلوی خفه می کرد.

اقوام و فرهنگ های مختلف ایرانی را در توهم یکپارچه سازی ایران نادیده و همه را در هوای قدرت سازی برای خود قربانی می دید.

و اما پسر (محمدرضا شاه) در شرایطی به قدرت رسید که پدر ملت را زیر چکمه های خود له کرده بود، کشور اشغال و قحطی و مرگ بر مملکت سایه افکنده و کشور نشانی از کشور نداشت.

پسر با کمک بیگانگان و اشغالگران شاه شد و راه پدر را در پیش گرفت، با کودتای سیاهی قدرت گرفت و با سازمانی مخوف حکمرانی کرد. داستان تجاوز به حقوق ملت، نادیده گرفتن حقوق بشر، کشتار مخالفان، افسار گسیختگی ساواک، سرکوب و ارعاب جامعه، فساد و هزاران درد دیگر گوشه ای از برون داد حکومت فاسد پهلوی طی بیش از نیم قرن حکومت آنها بر ایران بود.

انقلاب شکوهمند اسلامی، گویای همه این واقعیت ها است که حکومت پهلوی برای مردم ایران آرامش، رضایت و امنیت خاطر نیاورده و قیام ملت بزرگ ایران سندی بر این مدعاست.

حالا چه شده و چرا (رضا پهلوی) خود را در جایگاهی می بیند که بیاید و برای مردم ایران نسخه بپیچد!. یا چه توهمی در سر پرورانده که فکر می کند مردم ایران پنجره خود را بسوی خانه شاهی می گشایند، باید شکافت و کاوید.

باید به این شخص دور از ملت گفت که اگر چه فکر می کنید که مردم کم حافظه هستند (البته که نیستند) ولی این را هم بدانید که تاریخِ به غایت تاریکِ حکومت پهلوی آنقدر تیره و سراسر ظلم است که کم حافظه ها هم آنرا از یاد نمی برند.

اگر چه مردم ایران حالا در شرایط مطلوبِ اقتصادیِ ناشی از تحریمِ دوستانِ شما بسر نمی برند، اما ظلم خاندان شما فراموش شدنی نیست.

شمایی که هنوز در توهمات سیاسی، فرهنگی پدربزرگتان بسر می برید، بدان که ملت ایران بالغ و دارای تحلیل هستند و در قاموس سیاسی خود چیزی یا واژه ای بنام شاه و ولیعهد را نگنجانده و با آن مانوس نیستند.

دوره اعلیحضرت بازیها و خاندان سازی ها هم گذشته است نه این ملت زیر بار شما می رود و نه شما توان تحمیل خود بر این ملت را دارید.

تاریخ مصرف شما و امثال شما به پایان رسیده و با چهره روتوش شده و فکر متوهم خود نمی توانید ایران را برای خود بتراشید.

ملت در میدان و شما خارج از میدان هستید و نمی توانید تاریخ پر غلط خود را با کمک رسانه های مزدور پاک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • وحیده قاسمی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 0
    آفرین به این فعال سنی منطقی و وطن پرست من خودم نسل پس از انقلابم که اگرچه در دوران تاریک پهلوی نزیستم اما پدر و پدربزرگم خاطرات بدی از وضع زندگی روستاها در دوران پهلوی دارن زورگویی های اربابان به رعایا و اوضاع اسفبار روستاها در حالیکه به لطف همین نظام جمهوری اسلامی روستاها الآن در رفاهند چه بسیار روستاهای متروکه ای که پس از انقلاب دوباره رونق گرفتن مهاجرت از روستاها به شهرها به صفر رسیده