جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
image.png

حوزه/ رسیدن به استانداردهای تبلیغی مناسب برای تولید محتوای تبلیغی جذاب، مستدل و اثرگذار، بحث جداگانه‌ای است، مسئله ای که در عرصه محتوایی مورد دقت قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام رضا زند وکیلی، مسئول راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلغین سازمان تبلیغات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به واحد راهبری محتوای تبلیغی این اداره، گفت: این واحد راهبری یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در اداره کل امور مبلغان به شمار می رود.

وی ادامه داد: از زمانی که مسئولیت این بخش به ما واگذار شده، همه سعی مان این بود که قدم‌های مؤثری برای رسیدن به مهم‌ترین هدف اداره اعزام، یعنی گفتمان‌سازی در تبلیغ برداریم.

شناسایی فعالان حوزه تولید محتوا

حجت‌الاسلام زند وکیلی با اشاره به فعالیت و برنامه های انجام شده در این بخش واحد راهبری محتوای تبلیغی، افزود: در قدم اول تلاش بر این بود که به شناسایی افراد و مجموعه‌های فعال در حوزه تولید محتوا تبلیغی و پایش آن‌ها پرداخته و با تیم‌ها ارتباط برقرار کنیم، از این‌ رو در بخش سازمانی طی نامه‌نگاری‌هایی با اداره کل‌های تبلیغات اسلامی در استان‌ها، درخواست معرفی فعالان حوزه تولید محتوا را داشتیم که خوشبختانه تا به امروز ۲۰۰ نفر از تولیدکنندگان محتوا به ما معرفی شده‌اند که به پایش آن‌ها خواهیم پرداخت.

مسئول واحد راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلغین، افزود: در بخش غیرسازمانی نیز از طریق جستجوی میدانی به تعامل با فعالان حوزه تولید محتوا پرداختیم. پس از انجام پایش به ۳۰ تیم تولید محتوا رسیدیم.

برگزاری نشست های تخصصی

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع تولید محتوا در طی ۷ماه گذشته ۵ نشست هم‌اندیشی با سرگروه‌های تیم‌های محتوا برگزار کردیم. در جریان این نشست‌های هم‌اندیشی و گفت وگو که در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، زوایای مختلف حوزه محتوای تبلیغی، آسیب‌ها، راهکارها و مدل‌ها مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفت.

حجت‌الاسلام زند وکیلی با بیان اینکه ششمین نشست، روز دوشنبه ۲۳ خردادماه برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در جریان این نشست‌ها، دو رویکرد کلی مدنظر قرار داشت. اولین رویکرد ایجاد شبکه تولیدکنندگان محتوای تبلیغی است. این به این معناست که تولیدکنندگان محتوای تبلیغی باید هویتی مستقل داشته باشند، انجمنی داشته باشند و مستقل از سازمان‌ها و مراکز رسمی و اداری باشند.

وی گفت: خوشبختانه در این حوزه با رأی‌گیری به مشخص شدن یک هیئت مؤسس و نوشتن اساسنامه رسیدیم.

حجت‌الاسلام زند وکیلی در خصوص رویکرد دوم سلسله نشست‌ها نیز اظهار داشت: از جمله این موارد تأمین محتوای تبلیغی برای مناسبت‌های اصلی تبلیغی همچون ماه مبارک رمضان، محرّم و فاطمیه با توجه به محور گفتمانی که توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت راهبردی و تجمیع نظرات مراکز رصد و پیشنهادات مبلغان ملی و فعالین حوزه تبلیغ به‌دست می‌آید، می باشد. این کار صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این قسمت با پایش‌های مراکز رصدی و صحبت با مبلغین ملی و توزیع و تجمیع فرم‌های ایده‌پردازی محتوایی برای مناسبت‌ها، بین فعالان تبلیغی، توزیع و پس‌ از اینکه به یک محور مشترک رسید، ایده‌های سخنرانی متناسب با آن پردازش می‌شود و تولیدکنندگان در زمان مشخص به تولید محتوای گفتمانی و هم‌سو با محور واحد پرداخته و موردحمایت قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام زندوکیلی، اظهار داشت: رسیدن به استانداردهای تبلیغی مناسب برای تولید محتوای تبلیغی جذاب، مستدل و اثرگذار، بحث جداگانه‌ای است که در حال پیگیری آن هستیم تا به این شبکه متصل شود؛ البته نه به‌صورت دستوری بلکه با مباحثه و گفتگو.

مسئول واحد راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلغین با اشاره به ضرورت تولیدات محتوایی، اظهار داشت: در این رابطه لازم است مواردی چون الزامات علمی و پژوهشی؛ حوزه مهندسی متن و مدل چینش محتوا و حوزه نگارش متن که شامل مطالبی مانند زیبانویسی، ویرایش و لحن متن و مانند آن است نیز مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha