جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرحزاد

حوزه/ کارشناس مذهبی رسانه ملی تصریح کرد: اگر خیانت نباشد، قوه قضائیه جمع می شود و این همه دردسر و زحمت و این همه هزینه ها اتفاق نمی افتد و مردم در آرامش اند و این همه زد و خورد نیست، وقتی خیانت صورت بگیرد این همه مشکل درست می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد، طی سخنانی در مهدیه اعظم سمنان، با اشاره به اهمیت و برکات صلوات اظهار داشت: این تعبیر خیلی مهم است که فرموده اند«فإنّها تَهدِمُ الذُّنوبَ هَدماً» صلوات گناهان را منهدم می‌کند و بعضی جاها دیده اید که مثلا جاده‌سازی می‌کنند مثلا می‌خواهند تونل بزنند یا کوهی را بشکافند و جاده بیندازند و جای جای این کوه را سوراخ می‌کنند و مواد منفجره می گذارند و از دور منفجر می‌کنند تا این کوه متلاشی شود، صلوات کوه گناهان را منهدم می کند و مداومت بر صلوات پاک کننده گناهان است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی تصریح کرد: امام رضا(ع) در جایی در وصف امام معصوم فرموده بودند که «الْإِمَامُ الْأَمِینُ» امین یعنی شخصی که امانت دار است و در زیارت امین الله می خوانیم «اَلسَّلامُ عَلَیک یااَمینَ اللَّهِ فی‏ اَرْضِهِ»؛ امین یعنی همه‌ی عالم در اختیار امام است اما امام معصوم در اختیار خداست و یک سر سوزن به نعمتی به خدایی به خلقی خیانت نمی کند.

وی افزود: امانت داری بسیار مهم است، چرا باید ۱۵ میلیون پرونده داشته باشیم؟ این خب خیانت در امانت است، بنده نمی دانم صندوق هایی که بانک مرکزی، بانک ملی دارد اینها محافظ ندارد؟ چگونه ۱۰ - ۱۵ دزد رفته اند و امانت های مردم را دزدی کرده اند؟ گرچه اینها را الآن گرفته اند، آیا می شود بدون همدستی و به این راحتی در بانک نفوذ کند؟ صندوق هایی که به این راحتی باز نمی شود، شما می دانید، صندوق امانت در بانک ها اگر کسی پول یا طلایی دارد آنجا قرار می دهد و هر زمان خواست برداشت می کند،می خواهم عرض کنم که خیانت در رده های مختلف قابل رخ دادن است.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: اگر خیانت نباشد، قوه قضائیه جمع می شود و این همه دردسر و زحمت و این همه هزینه ها را ندارند و مردم در آرامش اند و این همه زد و خورد نیست، وقتی خیانت صورت بگیرد این همه مشکل درست می شود.

وی گفت: در روایات متعددی داریم که به ذکر، نماز، رکوع و سجود آدم ها نگاه نکنید، به امانتداری و صداقت و راستگویی آنان بنگرید و اگر کسی امین بود و راستگویی و صداقت داشت مهر مؤمن حقیقی و شیعه امام هشتم بودن بر او بزنید؛ ولی فرمودند اگر حرف می زند و دروغ می گوید و قول می دهد و تخلف می کند و در امانت داری خیانت می کند، وَ إنْ صامَ وَ صَلّی فَهُوَ مُنافِقٌ؛ نماز می خواند و روزه می گیرد و ذکر می گوید ولی دروغ می گوید، خیانت و خلف وعده می کند فرموده اند صد در صد منافق است، اول شاخص امام «امین» است.

این خطیب برجسته حوزوی تصریح کرد: الرَّفِیقُ به معنای رفق و مدارا است یعنی همدیگر را تحمل کنیم، متاسفانه آستانه تحمل ما خیلی پایین است، سر چهار راه و چراغ قرمز یک ماشینی مثلا خاموش کرده و یا یک آقا یا خانمی خوب رانندگی بلد نیست، پنج ثانیه دیر حرکت کند، تمام بوق و سر و صدا راه می اندازند؛ چه خبر است؟ آستانه تحمل ما بسیار پایین آمده است، دو تا ماشین یا موتور به همدیگر که برخورد می کنند یقه یکدیگر را چاک می دهند و شروع به فحاشی می کنند، اگر اشتباهی یا خطایی بوده خب خسارت و صدمه آن را پرداخت می کنیم؛ آستانه تحمل و رفق و صبر و مدارای ما خیلی کم شده است؛ فرموده اند آدم حلیم و صبور در افق انبیاست؛ حال بچه ها سر و صدا می کنند یا انسان های جاهل مردم آزاری می کنند، باید صبر و تحمل خود را افزایش دهیم.

وی افزود: امام رفق و مداراست، دوست مهربان است؛ رفیق به معنای دوست هم است و حَسُنَ أُولئِکَ رَفِیقاً یعنی انبیاء و امامان و صدیقین و شهدا دوستان خوبی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha