جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1029856
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
کتاب

حوزه/ دین به عنوان ترسیم کننده نقشه راه حرکت تکاملی و هنجارهای ارتباطی انسان در ساحت مادی و فرامادی، حاوی دستورات ارزشی جهت مهندسی زندگی فردی، جمعی و اجتماعی انسان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دین به عنوان ترسیم کننده نقشه راه حرکت تکاملی و هنجارهای ارتباطی انسان در ساحت مادی و فرامادی، حاوی دستورات ارزشی جهت مهندسی زندگی فردی، جمعی و اجتماعی انسان است.

مبانی دین شناختی و ارزش شناختی نظریه تعلق فاعلی در ارتباطات، علاوه بر تبیین ماهیت ارتباطات و ویژگیهای آن، به اصول ارزشی و مبانی اسلامی ارتباطات انسانی در سیر صعود و نزول نظر دارد.

مبانی نظری که به صورت عقلی و فلسفی بتواند دخالت متن دین و نظام ارزشی آن را در تفسیر تعلق فاعلی ارتباطات و در مقیاس نظام هستی، انسان و جامعه، تبیین دینی و تحلیل اسلامی نماید. می توان آن نظریه را فلسفه مبتنی بر دین شناسی و ارزش شناسی ارتباطات اسلامی نامید.

بی‌شک، ضروری است که نسبت به شاخص ترین مبانی و اصول دین شناسی و ارزش شناسی ارتباطات بر اساس نظریه تعلق فاعلی، مستند به آموزه های دینی واکاوی صورت بگیرد.

از همین روی انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه های علمیه پس از تایید هیئت علمی و با ارزیابی علمی عالی، کتاب؛ «مبانی دین شناختی و ارزش شناختی نظریه تعلق فاعلی در ارتباطات» را، با نویسندگی حجت الاسلام والمسلمین علی نهاوندی، رئیس کمیته علمی رسانه و فضای مجازی انجمن به تصویب رساند.

کتاب، به مباحث؛ نسبت دین و ارتباطات، ارزش شناسی ارتباطات با تاکید بر نظریه تعلق فاعلی، مدل داعویت مبتنی بر نظریه اسلامی ارتباطات و جریان داعویت در نظام هستی، پرداخته است و در قطع رقعی در ۱۸۷ صفحه، توسط انتشارات نشر نور معارف به چاپ رسید.

در حال حاضر می توان کتاب را به آدرس قم، ساختمان ناشران، واحد G۱۲، به شماره ۰۲۵۳۷۷۴۲۰۷۰ تهیه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسنی IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    سلام. این کتاب رو هم به عنوان کتاب دوم استاد نهاوندی دیدم. عالی است. مجدد از انجمن ارتباطات و حاج آقای نهاوندی و خبر حوزه ممنون هستم. مستدام باشید