پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فرهنگ

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: از مهم ترین بایسته های امروز کشور، اهتمام مدیران و مسئولان نسبت به اصلاح و بازسازی ساختارهای فرهنگی است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که امروزه یکی از مهم ترین بایسته های کشور ناظر به لزوم ایجاد تحول در ساختارهای فرهنگی کشور است، ابراز داشت: واقعیت آن است که ما در عرصه فرهنگی و به خصوص از منظر ساختارها دچار مشکلات جدی هستیم و از این رو اصلاح و بازسازی این ساختارها یک ضرورت انکارناپذیر به شمار می رود.

وی افزود: برای دست یابی به وضع مطلوب در این باره البته نیاز به نقادی علمی و اتخاذ رویکرد علمی و کارشناسانه بر اساس اهداف کلان انقلاب اسلامی داریم تا هویت انقلابی جامعه اسلامی در ساحت فرهنگی دچار خدشه و آسیب نشود.

وی با اشاره به این که بر اساس کلام و رهنمود رهبر معظم انقلاب، اهمیت فرهنگ در جامعه به سان اهمیت اکسیژن هوا برای زنده ماندن آدمی است، گفت: برپایه تأکیدات بسیار مقام معظم رهبری، نگاه مسئولان و مدیران کشور در قوای سه گانه به عرصه فرهنگ باید یک نگاه و رویکرد مبنایی و اصلی باشد نه این که نگاه حاشیه ای و فرعی به مقوله فرهنگ و مباحث فرهنگی داشته باشیم.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: اصلاح و بازسازی ساختارهای فرهنگی باید منجر به تحقق هدف مهم عدالت فرهنگی کشور شود، چرا که در این صورت این امید وجود دارد که تحولات آتی به بهبود امور و به نتیجه رسیدن اهداف کلان نظام اسلامی در عرصه فرهنگ بینجامد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha