دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: موفقیت‌های امروز اسلام برای همان فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدای مظلوم است که دل بستگی‌هایشان را کنار گذاشتند و برای اعتلای دین و نظام اسلامی وارد میدان مبارزه علیه دشمن شدند و در نهایت به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در مراسم سومین روز درگذشت حاج مهدی میرزایی‌ایلانی پدر شهید والامقام علی میرزایی‌ایلانی که در مسجد شهر محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: موفقیت‌های امروز اسلام برای همان فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدای مظلوم است که دل بستگی‌هایشان را کنار گذاشتند و برای اعتلای دین و نظام اسلامی وارد میدان مبارزه علیه دشمن شدند و در نهایت به شهادت رسیدند.

وی افزود: به برکت خون شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم امروز کشور امنیت بالایی دارد و باید قدردان خون شهدا و خانواده شهدا باشیم زیرا همین جانفشانی و ایستادگی خانواده‌های شهدا باعث شد تا صفوف مقاومت و ایمان در مقابل جبهه کفر، نفاق، تجاوز و استکبار مستحکم‌تر شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۱۵۴ سوره بقره فرموده «به آنان که در راه خدا کشته شوند مرده نگویید، بلکه زنده ابدی هستند و لیکن همه شما این حقیقت را درنخواهید یافت».

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خدای متعال در آیه ۱۶۹ سوره آل عمران فرموده «البته نپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند، بلکه زنده‌اند (به حیات ابدی و) در نزد خدا متنعّم خواهند بود» و در آیه ۱۱۱ توبه نیز فرموده «در همانا خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده، آنها در راه خدا جهاد می‌کنند».

وی بیان کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه می فرماید جهاد دری از درهای بهشت است منتها بر روی بندگانی که مقرب درگاه خدای متعال هستند گشوده می شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در آیه ۲۷ سوره یاسین فرموده کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند گفته شد به بهشت درآی گفت ای کاش قوم من می‌ دانستند که پروردگارم چگونه مرا آمرزید و در زمره عزیزانم قرار داد. باید بدانیم که خداوند این عنایت ویژه را به شهدا دارد و نباید فکر کنیم که آنها کشته می شوند بلکه زنده هستند و در بهترین جایگاه در بهشت قرار دارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha