شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری حضرت خدیجه(س) جویبار گفت: اقشار نیازمند جامعه، علاوه بر نیازهای مادی و مشکلات معیشتی، در زمینه های فرهنگی، دینی و اعتقادی هم آسیب پذیر هستند.

خانم زهرا خورشیدی، مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری حضرت خدیجه(سلام الله علیها) جویبار، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ساری با اشاره به تاکید اسلام به دستگیری از نیازمندان، اظهار کرد: کمک به نیازمندان و تلاش برای رفع سختی‌ها و رنج همنوعان در مکتب اسلام، نوعی ارزش و کرامت محسوب می شود که بهترین الگوهای تربیتی برای ما، معصومین(علیهم السلام) هستند.

وی با اشاره به ماهیت و اهداف مراکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی که در حوزه‌های علمیه تاسیس و مشغول خدمت رسانی هستند، گفت: اقشار نیازمند جامعه، علاوه بر نیازهای مادی و مشکلات معیشتی، در زمینه های فرهنگی، دینی و اعتقادی هم آسیب پذیر هستند که فعالیت چنین مراکزی بسیار موثر و مفید خواهد بود.

خورشیدی افزود: مرکز نیکوکاری حضرت خدیجه(سلام الله علیها) با جذب خیرین فرهنگی و همکاری طلاب جهادگر که در همه عرصه ها همواره یاریگر این مرکز بوده اند، گام های موثری در رفع این نیاز ها برداشته است.

وی با اشاره به شاخص‌ ترین فعالیت های فرهنگی مرکز نیکوکاری حضرت خدیجه(سلام الله علیها)، اظهار کرد: این مرکز از سال ۹۸ آغاز به کار کرد که از جمله فعالیت های آن، برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی مشاوره خانواده، حضور طلاب جهادگر و متخصص برای مشاوره در منازل مددجویان، دلجویی و پیگیری از مشکلات آنان بویژه بانوان سرپرست خانوار بوده است.

وی افزود: از دیگر فعالیت های انجام شده، برپایی جشن تکلیف ویژه دختران دانش آموز است که با استقبال و رضایت این عزیزان همراه بود.

خورشیدی با تاکید بر اهمیت کمک های مالی برای رفع نیاز مددجویان گفت: با توجه به خدماتی که به صورت تخصصی در این مراکز نیکوکاری انجام می شود، نیازمند حمایت‌های مالی به منظور گسترش این فعالیت‌ها هستیم، تا بتوانیم با دغدغه ی کمتر طرح ها و ایده های خاص فرهنگی را به سرانجام برسانیم.

انهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha