سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام محمد قدرتی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان از برگزاری ۵ هزار مباحثه و نشست در خصوص فرزندآوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام مهدی قدرتی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی، گفت: دیدار با روحانیون شبکه امامت لرستان، نشست تخصصی با معاون آموزش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان، همایش خادمین تبلیغ، سخنرانی پیش از خطبه های مدیران تبلیغات اسلامی لرستان، تجلیل از خانواده های شهدا و ... از مهمترین برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان است.

وی با ارائه گزارشی ۴ ساله از فعالیت های تبلیغات اسلامی لرستان، افزود: اعزام ۳۵۰ مبلغ به مناطق عشایری و محروم لرستان، برگزاری ۱۰ هزار برنامه دینی فرهنگی در فضای مجازی، برگزاری ۲۰ همایش تبلیغ دینی و سبک زندگی اسلامی، برگزاری ۵ هزار مباحثه و سخنرانی در خصوص افزایش جمعیت و خدمت رسانی به یک هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی از اهم فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان در ۴ سال گذشته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه در مناسبت های تبلیغی طی ۴ سال گذشته حدود ۱۳ هزار مبلغ به مناطق مختلف اعزام شده است، گفت: تعداد ۳۵ امام محله، ۹۰ امام جماعت روستایی و در مجموع ۱۰۳ روحانی به شکل مستمر فعالیت تبلیغی دارند.

حجت الاسلام قدرتی با بیا اینکه هم اکنون ۱۰۰ خانه قرآنی در سطح استان فعالیت دارند، افزود: در سال جاری تعداد خانه های قرآنی به ۲۲۰ خانه افزایش می یابد.

وی در پایان با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی در لرستان فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: اطلس مساجد لرستان در حال تهیه است که در این اقدام مشکلات مساجد بررسی خواهد شد.

سجاد امیری، معاون اداری مالی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان هم در این نشست با اشاره به فعالیت ۲۴۰ خانه عالم در استان لرستان، گفت: امسال تعداد خانه های عالم افزایش یافته و در این راستا ۱۰ خانه عالم جدید احداث خواهد شد. همچنین ۹۰ خانه عالم برای استقرار روحانیون در مناطق محروم بازسازی خواهد شد.

معاون اداری مالی اداره کل تبلیغت اسلامی لرستان با اشاره به اینکه زمین برای احداث خانه های عالم را اهالی محلات تامین می کنند، افزود: خانه های عالم اغلب خارج از فضای مساجد ساخته می شوند.

امیری از مراحل پایانی ساخت و احداث ساختمان ادارات تبلیغات اسلامی در دو شهرستان استان خبر داد و گفت: با پایان احداث ساخت این مراکز ادارات این شهرستان ها در فضای مطلوب فعالیت خود را انجام خواهند داد .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha