پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1031157
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
حجت الاسلام هرمز

 حوزه/ مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: جوهره طرح ۳۱۳ افزایش ارتباط روحانیون با افراد محروم به ویژه در روستاها است، به گونه‌ای که روحانی محل یا روستا به مددکار اجتماعی مبدل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حسن هرمز، صبح امروز در جلسه توجیهی طرح ۳۱۳ مبلغین هجرت بلند مدت و مستقر حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برگزار شد، از تلاش ها و فعالیتهای معاونت تبلیغ حوزه علمیه قزوین قدردانی کرد.

مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور همچنین به اجرای طرح ۳۱۳ اشاره و خاطرنشان کرد: جوهره طرح ۳۱۳ افزایش ارتباط روحانیون با افراد محروم به ویژه در روستاها است، به گونه‌ای که روحانی محل یا روستا به مددکار اجتماعی مبدل می‌شود.

حجت الاسلام هرمز با اشاره به ضرورت ورود بیشتر روحانیت در حوزه مددکاری اجتماعی، تصریح کرد: این ورود سبب محکم‌تر شدن پایگاه اجتماعی روحانیت خواهد شد. همچنین روحانیون با خانواده‌های مددجویان کمیته امداد ارتباط بیشتری خواهند داشت که سبب می‌شود نیازهای واقعی آنها را شناسایی کرده و برای رفع محرومیت آنها تلاش کنند.

وی ادامه داد: برای تقویت و نهادینه‌ کردن روحیه خودباوری در مددجویان نباید به صورت شعاری عمل کرد، به همین خاطر در طرح ۳۱۳ روحانیون به صورت غیرمستقیم و در قالب آموزش و مشاوره این روحیه را در بین مددجویان تقویت می‌کنند.

مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اظهار کرد: بیکاری، کارگریزی، افت تحصیلی، ترک تحصیل و اختلافات خانوادگی ۵ معضل و مسئله اجتماعی هستند که مقابله با آنها در طرح ۳۱۳ دنبال می‌شود.

حجت الاسلام هرمز تصریح کرد: در این طرح بنا داریم بعد از ایجاد ارتباط صمیمانه بین روحانیون مستقر روستاها با خانواده‌های از ظرفیت امدادگران، خیران و معتمدان محلی برای رفع نیازها و انتظارات خانواده‌های مددجو و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام کنیم.

وی، طرح ۳۱۳ را گامی نو و موثر برای ارائه خدمات اثربخش به مددجویان مناطق روستایی و افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان عنوان کرد و گفت: بر اساس این طرح روحانیون مستقر در روستاها، در دیدار چهره به چهره با خانواده‌ها، مسائل فرهنگی و مشکلات معیشتی آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

خدمات متنوع کمیته امداد امام خمینی(ره)

ناصر ظاهری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین هم در این نشست گفت: امروز پس از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی به معماری مدبرانه امام خمینی (ره) برای تاسیس نهاد مقدس کمیته امداد، بیش از پیش پی می بریم، نهادی که در تنگناها و مسائل مختلف ضرورت آن را حس می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا برخی تصور می کردند کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها با نگاه تأمین معیشت و برای توزیع برخی اقلام خوراکی و کمک معیشتی تاسیس شده است، ولی امروز خدمات متنوع و گسترده این نهاد برکسی پوشیده نیست.

 وی ادامه داد: یکی از خدمات کمیته امداد امام (ره) برای ارتقای معیشت نیازمندان، اشتغال زایی است چراکه اشتغال زایی به استقلال معیشتی خانواده منجر می شود.

ظاهری اظهار کرد: توانمند سازی فکری و فرهنگی خانواده ها، از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری خواهد کرد، چراکه معتقدیم فقر فرهنگی زمینه ساز فقر اقتصادی است که خانواده و جامعه را با مشکلات و آسیب های مختلف مواجه می سازد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن نیز در جنگ ترکیبی که علیه جمهوری اسلامی دارد از فرصت های ضد فرهنگی همچون اعتیاد سوءاستفاده می کند تا جوانان و اندیشه و افکار آنها در خدمت مردم نباشد بدین معنا که نیروی انسانی متفکر را به مشکل برای کشور تبدیل کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha