چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر:بیست ودومین یادواره شهدای روستای کمال الملک کاشان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: به تعبیر معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، اگر اصلاح اقتصادی را انجام نمی دادیم و یارانه برخی کالاها را بر نمی داشتیم، کشورهای اطراف کالاهای اساسی ما را مانند آرد، روغن، گندم و ... را جارو می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی شامگاه پنجشنبه در بیست و دومین یادواره شهدای روستای کمال الملک (کله) کاشان با اشاره به مراحل حرکت به سمت ظهور، اظهار داشت: بزرگان و زعمای دینی شیعه در تمام دوران ها مرحله به مرحله با ریل‌گذاری به سمت ظهور حضرت مهدی (عج )حرکت می کردند.

وی ادامه داد: شیعه ولایت اهل بیت (ع) را در طول تاریخ تجربه کرده، ولی ولایت اجتماعی نداشته است، لذا لازمه ظهور حضرت مهدی(عج) جمع شدن در محور ولایت فقیه زمان و رسیدن به مرحله ولایت اجتماعی است.

کارشناس مذهبی، انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) دانست و افزود: بر اساس روایات قبل از ظهور امام زمان(عج) باید به حاکمیت و ولایت اجتماعی برسیم، لذا زمینه این حاکمیت با محوریت ولایت فقیه در حال فراهم سازی است.

وی با بیان اینکه امام زمان (عج) به حاج قاسم سلیمانی نمره ۲۰ دادند، تصریح کرد: زمانی که عده ای مبارزه با داعش در خاک سوریه را به تمسخر می گرفتند، شهید حاج قاسم سلیمانی بدون توجه به حاشیه سازی ها با تشکیل جبهه مقاومت کار آزموده از ملیت های مختلف جهان توانست گروه تروریستی داعش را نابود کند.

عالی با بیان اینکه ایران به یک ابر قدرت نظامی در جهان تبدیل شده است، گفت: هیچ کشوری جرأت حمله کشورمان را ندارد.

وی، ارتقای ولایت فردی به ولایت اجتماعی را مهمترین هنر امام راحل دانست و عنوان کرد: قبل از انقلاب در کشورمان زیر پرچم کفر، ارادت به اهل بیت(ع) داشتیم و در آن زمان به دلیل نداشتن حاکمیت اجتماعی به قول علم وزیر دربار، شاه بی مشروب نمی توانست، استراحت کند.

وی، رژیم پهلوی را گاو شیر ده آمریکا دانست و تصریح کرد: وظیفه ای که عربستان الان به عنوان گاو شیر ده در برابر آمریکا به عهده دارد، شاه ملعون در دوران حکومتش به آن عمل می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی به توطئه های دشمنان طی ۴۰ سال گذشته علیه انقلاب اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی و استکبار جهانی به هیچ کشوری در دوران معاصر به اندازه جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته با جنگ های نظامی، اقتصادی، فرهنگی، روانی و تحریم های فلج کننده برای پراکنده شدن مردم از دور ولی فقیه فشار وارد نکرده است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال پراکنده کردن مردم از دور ولی فقیه و بین بردن نظام اسلامی ایران است، افزود: مردم کشورمان با تحمل تمام سختی ها و مشکلات اقتصادی در برابر توطئه دشمنان مقاومت می کنند.

عالی، گفتمان دولت سیزدهم، مجلس و قوه قضائیه را گفتمان انقلاب داست و خاطرنشان کرد: درست است که جراحی اقتصادی دیر هنگام است و مشکلات اقتصادی هم کمر شکن است، ولی انقلاب وارد ریل خودش شده است و ای کاش سال ها پیش که قیمت دلار ۷۰۰ تومان بود، این اتفاق می افتاد.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: قبول داریم اصلاح اقتصادی به مردم فشار زیادی را وارد کرده است، ولی به تعبیر معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، اگر اصلاح اقتصادی را انجام نمی دادیم و یارانه برخی کالاها را بر نمی داشتیم، کشورهای اطراف کالاهای اساسی ما را مانند آرد، روغن، گندم و ... را جارو می کردند.

وی در پایان با بیان اینکه گرچه قیمت های کالاها گران است ولی اصلاح اقتصادی باعث شد جنس در کشورمان بسیار فراوان باشد، ابراز امیدواری کرد: با عبور از این مرحله هرچه زودتر فشار سنگین اقتصادی از روی دوش مردم برداشته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha