شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1032957
۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
شهید بهشتی

حوزه/ ویژه برنامه بزرگداشت عالم مجاهد، شهید آیت الله بهشتی توسط معاونت تهذیب و بسیج مدرسه علمیه حقانی با موضوع «بهشتی از علم تا عمل» در این مدرسه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام زادحسینی در ویژه برنامه بزرگداشت عالم مجاهد، شهید آیت الله بهشتی که توسط معاونت تهذیب و بسیج مدرسه علمیه حقانی برگزار شد، بیان داشت: این محفل به نام شهید بزرگوار دکتر بهشتی است. ایشان یکی از عالمان بزرگ شیعی و از شخصیت های اجتماعی، سیاسی معاصر ماست. وقتی صحبت از دکتر بهشتی می شود یکی از مسئله ها و موضوعاتی که به طور ویژه به ذهن خطور می کند، توانمندی مدیریتی ایشان است و امکان ندارد، کسی در مورد نظام مقدس جمهوری اسلامی بحث بکند و اسمی از شهید بهشتی به میان نیاید.

وی افزود: ایشان فقط در این زمینه جزء شخصیت های ممتاز نیست، بلکه یکی دیگر از مسائلی که در مورد این شهید بزرگوار مطرح است آینده نگری و توانایی تحلیل های متفاوت و به طور خاص تحلیل های اجتماعی در عرصه آینده می باشد و ایشان نه تنها برای چندین سال آینده تحلیل و برنامه ریزی کرده است بلکه اقدام برای اجرای آنها نیز کرده است.

استاد مدرسه علمیه حقانی با بیان ویژگی ممتاز شهید بهشتی، بیان داشت: یکی دیگر از خصوصیات آیت الله بهشتی که جزء ویژگی های ممتاز ایشان می باشد، این است که ایشان فقط یک مدیر نبود، بلکه یک متفکر هم بوده است و جمع میان اجرا و تفکر از خصوصیات بارز ایشان بوده است و مبانی عمیق و دقیقی در حیطه های مختلف داشته است.

مدیر مدرسه علمیه حقانی در رابطه با اهل اقدام بودن دکتر بهشتی، اظهار داشت: مقوله دیگر این عالم بزرگوار اهل اقدام بودن ایشان بود و او فقط تفکر واندیشه نکرده است، بلکه برای اندیشه هایی که داشته،چه در فعالیت های داخلی و چه در فعالیت های خارج از کشوردست به اقدام زده است.

وی در رابطه با ویژگی بارز آیت الله بهشتی، خاطر نشان کرد: از ویژگی های بارز ایشان که باید به آن اشاره شود سلوک فردی این شخص است گاهی اوقات افراد به خاطر جایگاه اجتماعی که دارند توجهی به سلوک فردی نمی کنند ولی خداوند توانمندی خوبی به آیت الله بهشتی، در رابطه با مدیریت فردی داده بود و او انسانی مومن ، معتقد و با صلابت بود؛ دکتر بهشتی در بازه زمانی که مشغول به فعالیت شد، خورشید درخشان امام خمینی(ع) مشغول به تابش بود و وقتی چنین خورشیدی وجود داشت خیلی از ستارگان آن طور که باید دیده نمی شوند.

وی در پایان با بیان اینکه باید شخصیت آیت الله بهشتی مورد مطالعه قرار گیرد، افزود: آیت الله بهشتی از آن شخصیت هایی است که باید به آن پرداخت به دلیل اینکه ایشان درس های گروهی و فردی زیادی دارد و توصیه بنده به طلاب این است، اگر در بازه‌های مختلف احساس کردید که انگیزه تان افت کرده یا نیاز به افق های جدیدی دارید، این شخصیت هم افق های جدیدی به انسان می دهد و هم انگیزه های جدید می دهد، به دلیل اینکه شخصیت دکتر بهشتی هم عمق دارد و هم اهل اقدام و عمل است

حجت الاسلام زادحسینی گفت: او یک عالم دینی و اسلامی اهل عمل بود. شخصیت دکتر بهشتی باید مطالعه شود نه فقط در حیطه دانستن، بلکه می شود از نگاه های او در حیطه اجرا و اقدام کمک گرفت، چون افکار سازنده ای داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha