جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان

حوزه/ معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، گفت: برای اینکه کرامت یک زن مسلمان ایرانی در محافل ورزشی حفظ گردد، نیازمند همت ملی برای تجهیز و تکمیل زیرساخت‌هایمان هستیم تا به آن استاندارد متناسب، شرایط مطلوب و مورد نیاز برسیم.

مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه‌، با اشاره به سفر ماه گذشته خود به قم و دیدار با برخی از شخصیت های حوزوی و مجموعه‌های علمی و پژوهشی حوزوی، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های بخش اعظمی از جامعه مخاطب ما، بحث ورزش همگانی و چه‌بسا ورزش قهرمانی می‌توانند قشر طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه در بخش آقایان و بانوان باشند که بخش عظیمی از خانواده طلاب و خودشان در واقع هم می‌توانند به عنوان یار دوازدهم ما در عرصه ورزش و هم به عنوان قشری که می‌توانند مطالبات همگانی و قهرمانی آنها به عنوان یک قشر فرهیخته از اجتماع مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

حضور بانوان در ورزشگاه مدنظرمان است

وی با بیان اینکه نگاه به ورزش بانوان در بخش همگانی و حرفه‌ای دغدغه تمام سازمان است، افزود: نکته حائز اهمیت آن است که قبل از اینکه تهدیدی ما را مجبور کند، مطالبه بخشی از زنان علاقه‌مند به ورزش ما را بر آن داشته که نسبت به این موضوع یک فکر جدی داشته باشیم، حال اینکه شرایطی که محافل بین‌المللی برای ما گذاشته‌اند چقدر می‌تواند محدودیت‌آور، چقدر فرصت و یا تهدید باشد در اولویت دوم ما قرار دارد، لذا اولویت ما پرداختن به مطالبه قشری از جامعه است که ورزش و ورزشگاه را به عنوان محلی برای خروج هیجانات خودشان در واقع انتخاب کرده‌اند، مثل خیلی‌ها که می‌روند سینما، تئاتر و یا کنسرت، خیلی‌ها هم علاقه مند به دیدار رقابت‌های ورزشی هستند و ما این علاقه‌مندی را به عنوان یک مطالبه اجتماعی جامعه زنان کشور مدنظر در فعالیت‌های حوزه همگانی و قهرمانی بانوان کشور می‌دانیم.

معاون وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: قطعاً ما به دنبال این هستیم که با رعایت کلیه موازین شرعی، فقهی و خطوط قرمزی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این رویکرد اجتماعی وارد است را مدنظر قرار داده، بتوانیم یک راه‌حل عملیاتی استاندارد و معتبر را متناسب با ساختار و مختصات فرهنگی جامعه‌ فراهم سازیم. در این میان نظر فقها و مراجع عظام تقلید در خصوص این موضوع نصب العین ما است.

کاظمی پور در ادامه به نامناسب بودن زیرساخت‌های اماکن ورزشی کشور اشاره و تصریح کرد: قطعاً ما باید زیرساخت‌هایمان را به استانداردی که کرامت واقعی زن مسلمان ایران زمین در آن حفظ و ملاحظه شود نزدیک کنیم، قطعاً باید زیرساخت‌ها متناسب با شرایط و خطوط قرمز ما تغییر پیدا کنند و این مهم نیاز به همت ملی دارد که ان‌شاءالله به پشتوانه مراجع دینی و شرعی ما این اتفاق خواهد افتاد.

تشکیل ستاد راهبردی ورزش حوزویان

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از گفت‌ وگوی خود اظهارکرد: با تشکیل ستاد راهبردی ورزش حوزویان توسط آیت‌الله اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه کشور این اتفاق را به فال نیک گرفته و قطعاً یکی از اولویت‌های ما حمایت در پیشبرد اهداف این ستاد، به صورت هدفمند، در خصوص برنامه‌های ورزش همگانی و ورزش قهرمانی کشور خواهد بود. چه بسا در بحث تربیت مربیانی که می‌توانند در حوزه ارتقا سبک زندگی اسلامی متناظر با فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی در بین طلاب کمک ارزشمندی به ما داشته باشند. اعزام مبلغین که خود مربی ورزشی هستند به استان‌های مختلف کشور حتی طلاب غیرایرانی می‌توانند کمک بزرگی در اشاعه فرهنگ ورزش همگانی در ارتقای سبک زندگی اسلامی - ایرانی باشد.

کاظمی‌پور در بخش دیگری از گفت وگوی خود به موضوع اعتبارات استانی اشاره کردو افزود: در حوزه بانوان در بخش ابلاغ‌ها و اعتبارات استانی نسبت به سال‌های گذشته رکورد شکنی داشتیم. چرا که با حمایت‌هایی که در مجموعه وزارت ورزش ‌و جوانان از بانوان ورزشکار صورت گرفت، توانستیم اتفاق‌های خوبی را در بخش بانوان در حوزه اعتبارات داشته باشیم.

وی با اشاره به دستاوردهای مثبت سفرهای استانی در بخش بانوان گفت: در این سفرها سعی کرده‌ایم به زیرساخت‌های ورزشی ویژه بانوان بیشتر توجه کرده و در این راستا قدم‌های خوبی برداریم.

معاون توسعه ورزش بانوان به ورزش قهرمانی و همگانی کشور اشاره و بیان کرد: در این وزارتخانه علاوه بر زیر ساخت‌ها از بخش قهرمانی و همگانی که جز اولویت‌های ما بشمار می‌روند غافل نشدیم و چه در سفرهای استانی و چه در وزارت ورزش و جوانان همواره سعی کردیم به این دو بخش توجه ویژه داشته باشیم و درخشش بانوان در چند ماه گذشته در میادین مختلف گواه این مطلب است.

کاظمی پور ادامه داد: در بخش قهرمانی بالغ بر ۱۵۰۰ ورزشکار در حوزه بانوان به رویدادهای مختلف اعزام داشته‌ایم که دخترانمان در اکثر میادین با دست پر به کشور برگشتند.

وی در ادامه به حضور داوران و مربیان در مسابقات مختلف اشاره کرد و افزود: حدود ۱۲۰ اعزام داور و مربی در میادین بین‌المللی حضور فعال داشتند و دختران لژیونرها در رشته‌های فوتبال، فوتسال، بدمینتون و... در سطح دنیا فعالیت پررنگ دارند و از نام ایران و ایرانی دفاع می‌کنند.

معاون توسعه ورزش بانوان کشور، از اولین‌های ورزش بانوان در چند ماه گذشته نام برد و اظهار کرد: در بخش بانوان توانسته‌ایم چند رویدادی که برای اولین بار رخ داد را در کارنامه ورزش بانوان ثبت کنیم که از این میان می‌توان به اولین حضور تیم‌های ملی هندبال بانوان در سه رده سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان در مسابقات آسیایی و کسب نتیجه و درخشش و رکوردزنی مشکات الزهرا صفی دختر تنیسور کشورمان که معتبرترین رویدادهای بین المللی توانست بر سکوی نخست بایستد اشاره کرد.

گفت‌وگو از اکبر پوست‌چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha