شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی در حضور رئیس جمهور

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: سفر رئیس جمهور مردمی به کردستان و در مقابل تلاش نمایندگان و مسئولان استانی می تواند زمینه برون رفت استان از مشکلات کنونی شود.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان با اشاره به سفر قریب الوقوع حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی به این استان، اظهار داشت: بی شک سفر رئیس جمهور به کردستان می تواند بسیاری از مشکلات استان را شناسایی و راهکاری برای رفع آنها پیدا کند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: در دولت های گذشته اجحاف بسیاری در حق این استان صورت گرفت تا حدی که بسیاری از سرمایه های مادی، انسانی و معنوی کردستان به نوعی هدر رفته است.

استاد حوزه اظهار کرد: از سوی دیگر کردستان با وجود اینکه تمام شرایط برای تبدیل شدن به یک استان صنعتی و اقتصادی را دارد، ولی بالعکس این استان به نوعی دچار یک محرومیت مزمن شده است که همه امیدواریم که سفر روزهای آینده رئیس جمهور به کردستان این وضعیت نامناسب را تغییر دهد.

حجت الاسلام محمودی به برخی از مشکلات در سطح استان و شهرستان بیجار اشاره کرد و عنوان داشت: امیدواریم که مشکل آب شرب و کشاورزی شهرستان بیجار با سفر حجت الاسلام والمسلمین مورد بحث قرار گیرد.

وی افزود: مردم به ویژه کشاورزان بیجار امیدوارند که به وضعیت حقابه سد «تالوار» در این شهرستان رسیدگی شود و وعده هایی که حدود ۳۰ سال پیش به مردم به این خطه در زمان ساخت سد مذکور داده شد، عملی شود.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه با اشاره به ضرورت تقویت بنیان فرهنگی و مذهبی در کردستان، اظهار داشت: کردستان به علت همجواری با عراق طبیعتاً جدای از بهره مندی از این وضعیت و موقعیت، تهدیداتی هم برای استان وجود دارد، بنابراین شایسته است که تدابیری برای رونق بخشیدن به مدارس و مراکز دینی تشیع و اهل سنت استان اندیشیده شود.

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور مردمی به کردستان و در مقابل تلاش نمایندگان و مسئولان استانی می تواند زمینه برون‌رفت استان از مشکلات کنونی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha