شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: صدا و سیما برای جذب جوانان در حوزه علمیه همچون تحصیل جوانان در دانشگاه و کنکور سراسری به میدان بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا شب گذشته در نشست شورای فرهنگی استان قزوین که با حضور ویدئو کنفرانسی وحید جلیلی، قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما، در محل سالن جلسات شبکه استانی مرکز قزوین برگزار شد، گفت: رسانه به طور عام و رسانه ملی به طور خاص نسبت به مقابله با آسیب های اجتماعی که با اصل اسلامی بودن جمهوری اسلامی همخوانی ندارد، مسئولت دارد.

وی خاطرنشان کرد: صداوسیما در سه موضوع (بد حجابی یا پدیده کشف حجاب)، (سلبریتی ها و تاثیرگذاری منفی آنها در فرهنگ عمومی جامعه) و (سبک زندگی اسلامی و تأثیر مخرب تبلیغات بازرگانی سیما در رواج سبک زندگی غربی و تجملاتی) چه اقدامی انجام داده و یا باید انجام دهد؟

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: می دانیم درصد بسیار بالایی از فارغ التحصیلان دانشگاه یا در شغل متناسب با تحصیلشان مشغول نمی شوند و یا اصلا شاغل نمی شوند، اما وقتی ایام کنکور می رسد رسانه ملی در صدر اخبار، کنکور را پوشش می دهد و این کار خود منشاء ایجاد یک جریان و موج در جوان ها و خانواده ها می شود.

وی ادامه داد: مجموع نیاز جامعه به طلبه فاضل بسیار بیشتر از توان بالفعل حوزه های علمیه است، برای مثال در قزوین ۸۰۰ روستای چهار فصل وجود دارد که در کمتر از صد روستا روحانی مقیم مستقر است و ۲۵ شهر و حدود ۱۵۰۰ مسجد دائر وجود دارد که بیش از دو سوم آن فاقد روحانی است.

وی اظهار کرد: در استان قزوین بیش از ۲۰۰۰ مدرسه وجود دارد که فقط ۱۰۰ مدرسه از همکاری پاره وقت روحانیون بهره مندند، ازطرفی صدها کارخانه، سازمان، اداره و دانشگاه و حوزه نیز هست که ظرفیت حضور روحانیون فاضل و متخلق را دارند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: اکنون سؤال این است که صدا و سیما چه نقشی در این عرصه دارد؟ آیا رسانه ملی نباید در زمان جذب حوزه علمیه نیز پای کار بیاید؟

وی افزود: صدا و سیما برای تحصیل جوانان در حوزه علمیه همچون تحصیل جوانان در دانشگاه و آزمون کنکور به میدان بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ادامه داد: پیشنهاد و درخواست بنده از رسانه ملی این است که برای ایجاد علاقه به حوزه علمیه و نیازها و ضرورتها در این عرصه و جریان سازی در بین جوانان، نقش جدی ایفا ء نموده و رسالت انقلابی خود را انجام دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha