جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشستهای زن و خانواده بازنمایی زن و خانواده در سینمای غرب در مشهد

حوزه / به همت هیئت اندیشه‌ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی حوزه علمیه خراسان با همکاری معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، سلسله‌ نشست‌های «زن، خانواده و تربیت» در حرم رضوی برگزار می‌ شود.

بتول عزیزی، دبیر هیئت اندیشه‌ورز خانواده، تعلیم، تربیت و سبک زندگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد گفت: به‌منظور تقویت دانش خانواده و به‌روزرسانی دانش تربیتی متناسب با آموزه‌های دینی و ملاحظات اجتماعی اساتید و پژوهشگران عرصه خانواده، بهره‌گیری از فرصت تابستان سلسله‌های نشست‌های «زن، خانواده و تربیت» در حرم رضوی برگزار می‌شود.

وی در ادامه به اهمیت برگزاری این نشست و بررسی هویت زنان در آن پرداخت و افزود: رسانه‌های غرب با بهره‌گیری از تأثیر شگرف رسانه‌های سمعی، بصری و فضای سایبری تلاش در تغییر هنجارها و جابجایی ارزش‌ها در جوامع دینی دارند، آشنایی با خطوط فکری آنان و برملا ساختن دست‌های پشت‌صحنه و تسهیلگر در تولید محصولات منافی با ارزش‌های انسانی و اخلاقی امروز ضروری است.

عزیزی ادامه داد: نشست‌های تخصصی علاوه بر جریان سازی فکری در جامعه، محیطی علمی را فراهم می‌ کند تا اساتید، پژوهشگران و مبلغان دغدغه‌مند با نگرش‌های دینی به تبیین و تحلیل نظرات مختلف پرداخته و بتوانند به نظریه‌ی صحیح مبتنی بر آموزه‌های دینی دست یابند.

دبیر هیئت اندیشه‌ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه این نشست‌ها با حضور بانوان حوزوی، پژوهشگران و مبلغان دینی برگزار می‌شود، افزود: امروز ما نیازمند شناساندن الگوهای کارآمد و روزآمد موجود در منابع دینی هستیم که در این‌گونه برنامه‌ها مسیر دستیابی به مبانی تربیتی آنان و زیرساخت‌های لازم در تحقق جامعه‌ی خانواده محور با بازتعریف زنان و دختران آگاه، کنشگر، جریان ساز فراهم می‌شود.

وی در توضیح سلسله نشست‌های «زن و خانواده، تربیت»، گفت: دو نشست با موضوع بازنمایی «زن، خانواده و جنسیت در سینمای غرب» و «کارکردهای تربیتی رسانه برای دختران» با سخنرانی فریبا علاسوند، عضو هیئت‌علمی پژوهشکده زن و خانواده چهارشنبه ۱۵ تیرماه در حرم رضوی صحن پیامبر اعظم(ص)، باب الهادی، طبقه دوم، سالن شهدای فاطمیون برگزار می‌شود.

عزیزی اظهار کرد: روز پنج‌شنبه ۱۶ تیرماه کارگاه تخصصی «مسئله شناسی تکالیف اجتماعی بانوان»، ویژه دانش‌افزایی و توانمندسازی پژوهشی اساتید با محوریت زن در اسلام، از دیگر برنامه‌های هیئت اندیشه‌ورز خانواده تعلیم و تربیت حوزه علمیه خراسان برگزار می‌گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha