سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مسابقات

حوزه / اختتامیه بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه همسران، فرزندان و خواهران شاغل منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با رقابت بیش از ۱۰۰ نفر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید جانمراد موسوی، رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، صبح امروز در آیین اختتامیه بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه همسران، فرزندان و خواهران شاغل در این مجموعه، با بیان اینکه روایات معصومین(ع) مملو از بیان نتایج و برکات تلاوت قرآن و عمل به دستورات آن است، اظهار داشت: زندگی همراه با خوشبختی و مرگ همراه با سعادت و به طور کلی، عاقبت به خیری در سایه رحمت الهی، همگی به مأنوس بودن انسان به قرآن کریم وابسته است.

وی سعادت و خوشبختی واقعی را چیزی فراتر از آنچه بشر امروزی از آن تعریف کرده است، عنوان کرد و گفت: معنای واقعی خوشبختی را باید در کلام الهی و احادیث اهل بیت(ع) دنبال کرد.

حجت الاسلام موسوی نتیجه مانوس بودن با قرآن کریم را افزایش رزق و روزی دانست و یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید»، همچنین امام صادق(ع) نیز شیعیان را به تلاوت حداقل پنج آیه در روز سفارش کردند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه امروزی را ناشی از غفلت از تعالیم بلند عرفانی و انسانی قرآن کریم دانست و اظهار داشت: خانواده‌ای که نور قرآن کریم در اخلاق و رفتار اعضای آن متبلور باشد، از بسیاری مشکلات اخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی مصون است.

وی با بیان اینکه تلاوت قرآن کریم، مقدمه‌ای برای تدبر در معنای قرآن است، گفت: در نهایت این تدبر نیز، باید به عمل قرآنی منجر شود تا بتوان از آثار و برکات دنیوی و اخروی آن بهره‌مند شد.

گفتنی است، در این دوره از مسابقات بیش از ۱۰۰ نفر در رشته‌های قرائت، تحقیق، ترتیل، اذان، حفظ و مفاهیم به رقابت پرداختند و در پایان از نفرات برتر با اهدای جوایزی قدردانی شد و مقام آوران این دوره از مسابقات، راهی مسابقات سراسری قرآن کریم نیروی پدافند هوایی کشور خواهند شد.

اختتامیه بیست و دومین دوره مسابقات قرآن منطقه پدافند هوایی اصفهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha