دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بدحجابی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: ترویج فرهنگ بی‌حیایی و بی‌غیرتی از جمله مهم ترین اهداف دشمن در جنگ فرهنگی است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت فرارسیدن بیست و یکم تیرماه، روز ملی عفاف و حجاب اظهار داشت: متأسفانه در بسیاری از شهرها حتی شهرهای مذهبی مثل قم و مشهد، وضعیت حجاب و پوشش برخی از بانوان، به هیچ وجه شایسته جامعه اسلامی نیست و این در حالی است که ترویج فرهنگ بی حیایی و بی عفتی در میان زنان و به موازات آن ترویج فرهنگ بی غیرتی در میان مردان، از جمله اهداف مهم دشمن در عرصه جنگ فرهنگی و اعتقادی است.

وی با بیان این که دشمن بیش از هر چیز آرامش و آسایش خانواده ها و مساله حیا و عفت جامعه را هدف قرار داده است، گفت: در مواجهه با چنین وضعیتی قبل از هر چیز ما باید دغدغه و حساسیت لازم را چه در بین مردم و چه مسئولان ایجاد کرده و توسعه ببخشیم، چرا که اگر باور و اعتقاد به یک مساله ای وجود نداشته باشد، عملا ًنمی توان در راستای تحقق آن مساله اقدام مؤثر و مفیدی را انجام داد.

این مدرس دانشگاه همچنین با اشاره به این که در شرایط حساس کنونی، یکی از عرصه های مهم جهاد تبیین باید ناظر به تبیین در خصوص چرایی اهمیت و لزوم حفظ حجاب و تقویت فرهنگ عفاف در جامعه باشد، افزود: این را قبول داریم که حل مشکلات و معضلات فرهنگی مستلزم صبر و سعه صدر است و این که باید با هوشیاری، آگاهی، احساس مسئولیت و خلاقیت به نوعی رفتار کرد که به تدریج به سمت اصلاح امور و کاهش میزان ناهنجاری ها حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: مسأله مهم دیگر آن است که برای تأثیرگذاری مطلوب در انجام فعالیت های فرهنگی می بایست با نسل جدید ارتباط خوبی برقرار نمود که تحقق این مهم می طلبد ما در زمینه مخاطب شناسی و زمان شناسی بیشتر کار کنیم، چرا که عدم به ثمر نشستن خیلی از طرح ها و برنامه های فرهنگی به خاطر بی توجهی به دو عنصر مخاطب شناسی و زمان شناسی است.

اسلامی بیان داشت: در زمینه جهاد تبیین باید به شکل حداکثری و هوشمندانه از ظرفیت رسانه و فضای مجازی که در اختیار داریم، استفاده کنیم و به ویژه در این رابطه از ظرفیت عظیم نیروهای جوان، مؤمن و انقلابی بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه معضلات و مشکلات فرهنگی جامعه ما به شکل ریشه ای و مبنایی مرتفع گردد، بسیاری از مشکلات و چالش های کشور در عرصه های دیگر نیز حل خواهد شد چرا که فرهنگ زیربنای بسیاری از امور جامعه است.

این مدرس دانشگاه در خاتمه افزود: نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که آگاه باشیم حل مشکلات فرهنگی یک شبه و با صدور فلان دستورالعمل و بخشنامه دولتی مرتفع نمی شود، بلکه مسایل فرهنگی از جنس اموری است که به تدریج باید شاهد و ناظر تحولاتی در آن بود و این که به شکل مستمر طرح و برنامه مؤثر فرهنگی داشته باشیم از جمله در زمینه عفاف و حجاب که مجموعه ای از شیوه ها و روش های فرهنگی، اجتماعی، قضایی و غیره باید در آن مورد توجه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha