دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد رضا جوان آراسته

حوزه/ نویسنده و فعال فرهنگی گفت: ما نباید مستاجر فکری دیگران باشیم و آقای رکنی نویسنده‌ای است که در جهان فکری، دیگر مستاجر نیست؛ بلکه صاحب خانه جهان فکری خودش یعنی جهان فکری که همه ما در آن زندگی می کنیم و نسبتی با ارزش های دینی و ملی ما دارد و وارداتی نیست .

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام محمدرضا جوان آراسته دردومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم» در استان قم و تقدیر از محمدعلی رکنی، گفت: بسیاری از ما که در فضای ادبیات بوده‌ایم دریافتمان از ادبیات داستانی، ادبیات داستانی وارداتی و وام‌دار فضای فکری متفاوتی است و آن چیزی که از این ادبیات داستانی به ما منتقل شده است از جنس دغدغه ها و جهان فکری ما نبوده است.

وی افزود: ما نباید مستاجر فکری دیگران باشیم و آقای رکنی نویسنده‌ای است که در جهان فکری، دیگر مستاجر نیست؛ بلکه صاحب خانه جهان فکری خودش یعنی جهان فکری که همه ما در آن زندگی می کنیم و نسبتی با ارزش های دینی و ملی ما دارد و وارداتی نیست .

نویسنده کتاب کربلا به روایتی دیگر در ادامه گفت: آشنایی من با جناب رکنی نه از طریق کتابهای ایشان بلکه در مسیر نویسندگی ایشان بوده است و برای شهر قم افتخار است که چنین نویسنده ای را در خود جای داده است.

حجت الاسلام جوان آراسته خاطر نشان کرد: در ادبیات داستانی ما گاهی سوژه و مضمون خوب است و فرم و ارائه خوب نیست و به همین دلیل اثر قابل اعتماد نیست؛ به عبارت دیگر حرف ها خوب است، اما خوب حرف زده نشده است؛ اما نکته مهم درباره آثار آقای رکنی، ارزشمندی فرم در آثار ایشان است.

این نویسنده و فعال فرهنگی در پایان تاکید کرد: بعد از مدتها سرافکنده بودن ما در مجامع ادبی، به رقم انبوه داستان هایی که نوشته شده است، کتاب های ایشان به خصوص کتاب «پیامبر بی معجزه» مایه سرافرازی جریان فکری ما در بین ادبیات دوستان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha