دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1034130
۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
اساتید حوزه علمیه خواهران قزوین

 حوزه / ویژه برنامه «جواهرانه» با همکاری حوزه علمیه خواهران قزوین، اداره تبلیغات و مسجد امام حسن عسکری علیه السلام با هدف پاسداشت سالروز واقعه مسجد گوهرشاد و ترویج گفتمان عفاف و حجاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم متین قورچی بیگی از اساتید حوزه علمیه خواهران استان قزوین، صبح امروز در مراسم جشن عفاف با عنوان «جواهرانه» که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و هیئت بانوان نرجسیه در محوطه مسجد امام حسن عسکری علیه السلام قزوین برگزار شد، گفت: بانوان محجبه با ترویج گفتمان تواصی عفاف و حجاب ادامه دهنده راه شهدای 21 تیر سال ۱۳۱۴ باشند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه حجاب میراث حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد، افزود: باید زنان محجبه این نعمت الهی را پاسداری کرده و با حضور در مجامع عمومی در گرامیداشت آن کوشا باشند.

سپس خانم مهدوی منش، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قزوین در این نشست با بیان اینکه حجاب یک قانون الهی است به شبهه اجباری بودن حجاب پاسخ داد و عنوان کرد: در مدرسه اسلام قوانین مختص مسلمانان حاکم است و همه باید تابع آن باشند.

وی به مولفه های زیست عفیفانه در جامعه پرداخت و تصریح کرد: حیا، عفت صیانت و قناعت از مقدمات حجاب است و بعد از رعایت این موارد حجاب به منصه ظهور خواهد رسید.

سپس خانم صغری مکاریان از کارشناسان حوزه علمیه خواهران به تفاوت خلقت زن و مرد بیان کرد: حجاب هم برای مردان و هم برای زنان واجب شده است، اما نوع برخورد با این مسئله با توجه به ویژگی های هر کدام متفاوت می باشد و حجاب مردان بیشتر در نگاه و حجاب زنان بیشتر در پوشش ظهور پیدا می کند.

وی در پاسخ به پرسش حد حجاب قرآنی، بیان کرد: با توجه به آنچه از منابع دینی استخراج شده است حد پوشش برای بانوان، گردی صورت و دست ها تا مچ می باشد و آنچه در پوشش بانوان اهمیت دارد کیفیت پوشش است و باید به گونه ای باشد که اسم پوشش بر آن گذاشته شود، لذا پوشیدن لباس های تنگ و نازک، لباس هایی که نشان دهنده تبرج و شهرت باشند جایز نیست.

روایتگری، عکس نوشته های مرتبط با عفاف و حجاب و برپایی نمایشگاه کتاب و بازارچه خیریه توسط بانوان محجبه کارآفرین، همخوانی سرود سلام فرمانده و قرائت بیانیه از برنامه های حاشیه ای مراسم بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha