شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: مخاطب ما در بحث غدیر تنها شیعیان نبوده، بلکه اهل سنت نیز مخاطب هستند و واقعه غدیر می‌تواند عامل وحدت جهان اسلام باشد از این جهت که همه آن را نقل کرده و مورد اتفاق فریقین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از دفتر امام جمعه زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار اعضای بنیاد غدیر استان، گفت: در منظومه معارف دینی غدیر از مباحث مهم و محوری است که نیازمند کار فراوان می‌باشد.

امام جمعه زاهدان ضمن تاکید بر اهمیت تولید محتوا در راستای واقعه غدیر، افزود: پرداختن به جنبه‌های شعاری و احساسی لازم اما زودگذر است و این احساس باید ابزاری برای رسیدن به باطن و محتوای کار باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان کرد: باید از راه‌های مختلف به تولید محتوا در خصوص واقعه غدیر بپردازیم که در این جهت قالب‌های متعددی از جمله شعر وجود دارد و تهیه اشعار پر محتوا و حکیمانه می‌تواند مورد استفاده مداحان قرار گیرد.

وی ادامه داد: تهیه محتوای مناسب برای سخنرانی مبلغان و یا تولید محتوا در فضای مجازی از دیگر راه‌هایی است که می‌تواند به آشنایی مردم با معارف غدیر کمک کننده باشد.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: خطبه غدیر دارای معانی و مفاهیم متعدد است، اما متاسفانه مردم تنها جمله "مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ" را شنیده و به آغاز و پایان این جمله توجهی ندارند و در این جهت دچار شبهه می‌شوند در صورتی که اگر قبل و بعد این جمله را بخوانیم هیچ شبهه‌ای ایجاد نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: مخاطب ما در بحث غدیر تنها شیعیان نبوده، بلکه اهل سنت نیز مخاطب هستند و واقعه غدیر با وجود اینکه در محوری محل اختلاف است، اما در محور دیگر می‌تواند عامل وحدت جهان اسلام باشد از این جهت که واقعه غدیر را همه نقل کرده و مورد اتفاق فریقین است.

وی گفت: محور اختلاف در معنی کلمه مولا می‌باشد که عده‌ای آن را به معنی ولی و سرپرست و عده‌ای دیگر این کلمه را تحت عنوان دوست معنی می‌کنند و باید دقت کنیم که اگر حتی به معنای دوستی است یک دوستی ویژه است، چرا که اگر یک دوستی معمولی بود نیاز به این همه تدارک نداشته، خیمه جداگانه نمی‌زدند و افراد برای عرض تبریک خدمت امیرالمومنین(ع) نمی‌رسیدند.

امام جمعه زاهدان افزود: باید تلاش کنیم تا شیعه و اهل سنت در جلسات غدیر شرکت کنند زیرا اصل واقعه غدیر مورد اتفاق شیعه و اهل سنت است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: وقایعی که مربوط به فکر، دل و احساس مردم است باید به خود آن‌ها واگذار شود زیرا در چنین حالتی مردم وارد عرصه شده دلبستگی پیدا کرده و هدف حاصل می‌شود.

وی عنوان کرد: ورود اهل سنت به ستادهای غدیر و یا تشکیل کمیته‌ مستقل از اهل سنت کار شایسته‌ای است تا بر مبنای خود عمل کنند و باید در این جهت زمینه سازی‌های لازم صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha