دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه تجربه بعد از انقلاب نشان داده که ولایت مانع از ایجاد انحراف در جامعه شده است، گفت: نظریه ولایت فقیه که حضرت امام(ره) آنرا عملیاتی کردند، استمرار ولایت ظاهری است که ناظر به وظایف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: طبق روایات، گویا حضرت امیر(ع) در سیر باطنی همراه پیامبر اکرم(ص) حضور داشته است.

وی با تأکید بر اینکه ایام عید غدیر باید در سراسر استان و کشور جشن باشکوه برگزار شود، عنوان کرد: ایام پیش رو و خصوصا عید غدیر فرصت مناسبی برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است که لازم است از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

امام جمعه همدان همچنین با تبریک میلاد امام هادی(ع)، بر لزوم آشنایی با سیره اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: در زیارت جامعه کبیره برخی از مقامات باطنی ائمه(ع) بیان شده است.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) دارای ولایت ظاهری و باطنی بودند، گفت: غدیر تجلی ظاهری ولایت باطنی حضرت امیر(ع) است.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه از شئون ولایت ظاهری، حکومت داری و اداره سیاسی جامعه است، مطرح کرد: مکتب سیاسی غدیر، قانون مداری، حق محوری، شایسته سالاری و منضبط بودن است.

وی افزود: البته مکتب غدیر در عین توجه به حرکت معنوی جامعه، نسبت به اقتصاد و معیشت مردم نیز توجه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه در ولایت ظاهری، اختیارات سیاسی مطرح است که قابل تفویض و جعل برای دیگران هم هست، یادآور شد: نظریه ولایت فقیه که حضرت امام(ره) آنرا عملیاتی کردند، استمرار ولایت ظاهری است که ناظر به وظایف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌باشد.

وی با اشاره به نقش، ولایت در جامعه، عنوان کرد: تجربه بعد از انقلاب نشان داده که ولایت مانع از ایجاد انحراف در جامعه شده است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: ایجاد حرکت معنوی و سوق دادن جامعه به سمت رشد و پیشرفت و در عین حال اعتقاد واقعی به حق مردم و دفاع از آن، از نتایج و ثمرات ولایت است.

وی در قسمت دیگری از خطبه‌های امروز با اشاره به هفته تامین اجتماعی، گفت: تامین اجتماعی اهرمی قوی برای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است، بنابراین لازم است تا این ظرفیت به صورت جدّی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، با تقدیر از عملکرد شورای نگهبان، خاطر نشان کرد: شورای نگهبان، وظیفه حفاظت از جمهوریت و اسلامیت نظام را بر عهده دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha