دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام صفوی

حوزه/ حجت الاسلام صفوی تصریح کرد مجالس اهل بیت علیهم السلام محل نزول ملائک هستند و مسیری که انسان طی می‌کند، بدون نور اهل بیت(ع) معنا ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام سید محمدحسین صفوی مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان امروز به مناسبت ولادت امام موسی کاظم علیه السلام در مدیریت حوزه علمیه گیلان گفت: مجالس اهل بیت علیهم السلام محل نزول ملائک هستند. در فضیلت امیرمومنان علی بن ابی طالب وجود دارد که امّ سَلمه می‌گوید: از رسول‌ خدا صلی الله علیه و آله و سلم شنیدم که می‌فرمود: فرشتگان به فرشتگان دیگر که در مجالس امیرالمومنین علی علیه السلام شرکت کرده بودند می‌گویند: از شما بوی خوشی به مشام ما می رسد که خوشبوتر و پاکیزه تر از آن را استشمام ننموده‌ایم! فرشتگان پاسخ می دهند: ما در میان گروهی بودیم که فضائل محمّد و آل محمّد و علی بن ابی طالب علیهم السلام را بازگو می‌کردند، از بوی خوش آنان معطّر شدیم. فرشتگان گویند: ما را به سوی آنان ببرید؟ می‌گویند: آنها متفرّق شده‌اند. می‌گویند: ما را به آن مکانی که بودند ببرید تا از آن تبرّک جوییم. این روایت در کتب متعدد شیعه و سنی نقل شده است. (ینابیع المودّة: ۲۴۶ (ط اسلامبول)

وی افزود: اینها حقایق مسلّمی هست و کسانی که باید این حقایق را درک کنند، درک می‌کنند.

صفوی با استناد به کتاب لغت و کتاب شریف المیزان معنای ولایت را اینگونه مطرح کرد: ولایت یعنی اتّصال و ارتباط و قرب دو چیز به صورت مماس و مستحکم با یکدیگر. این ولایت یک بار برای تولی است، یعنی پیوند میان ما و امام؛ یعنی همین شکل پیوند و ارتباط مومنین با اهل بیت علیهم السلام و پیروی از فرامین آنان، این معنای ولایت است.

وی به معنای تولی ولایت پرداخت و گفت: مومنین نسبت به یکدیگر دوستی و حساسیت دارند و اجازه نمی‌دهند که غیر مسلمان که دشمن باشد، به درونشان نفوذ کند، بنابراین مومنین نسبت به هم مهربان و نسبت به دشمن، دشمن هستند، این دوستی و دشمنی باید در ارتباط با محور اهل بیت علیهم السلام باشد، بنابراین بدون محور اصلی که در حال حاضر حضرت مهدی(عج)، این تولی و تبری معنا ندارد، و این دو رکن انتظار است.

صفوی تصریح کرد: مسیری که انسان طی می‌کند، بدون نور اهل بیت علیهم السلام معنا ندارد. پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرماید: مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha