شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم سیاهپوشان

حوزه / رئیس اداره اوقاف قزوین گفت: واقعه عاشورا یک رویداد ساده در بستر تاریخ نیست، بلکه برای تمام انسان‌های آزاده دانشگاهی است که ذلت‌ گریزی، ستم‌ستیزی و حمایت از دین و پایبندی به آداب و اصول اخلاقی را تدریس می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مرتضی کریمی عصر پنجشنبه درآیین سیاهپوشان صحن و سرای امامزاده حسین(ع) قزوین گفت: اهل بیت(ع) در برپایی عزاداری و مجالس سیدالشهدا(ع) بسیار مقید بودند.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه قرن ها از حادثه کربلا می گذرد، اما واقعه عاشورا هنوز زنده است و جان ها همچنان شیفته‌ پیام کربلاست.

رئیس اداره اوقاف شهرستان قزوین عنوان کرد: قیام تاریخی حضرت سید الشهدا(ع) درس بزرگی برای همه آن هایی است که با ظلم و استبداد مبارزه و در برابر طاغوت زمان خود ایستادگی می کنند.

حجت الاسلام کریمی بیان کرد: مهمترین درسی که می توان از حادثه عاشورا گرفت تسلیم نشدن در برابر ظلم و استبداد و اجرای احکام الهی است، موضوعی که اگر به آن توجه شود بسیاری از مشکلات مسلمانان حل می شود.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) با تأسی از قیام تاریخی جد بزرگوارشان امام حسین (ع) دست به انقلاب در برابر طاغوت زمان خود زد و توانست با نصرت الهی و همراهی مردم زمینه برچیده شدن بساط ظلم و استبداد را از این کشور فراهم کند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان قزوین تصریح کرد: واقعه عاشورا یک رویداد ساده در بستر تاریخ نیست، بلکه برای تمام انسان‌های آزاده دانشگاهی است که ذلت‌ گریزی، ستم‌ستیزی و حمایت از دین و پایبندی به آداب و اصول اخلاقی را در تاثیرگذار ترین شکل ممکن تدریس می‌کند.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از کشورها با الگو قرار دادن جمهوری اسلامی به مقابله با کشورهای ظالم برخاسته و از استقلال خود در برابر متجاوزان دفاع می کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha