پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: وقف برای حل مشکلات، رفاه و آسایش مردم است و وقف برای جلب مردم به دین هم می‌تواند مفید باشد؛ در وقف باید کاری کنیم که برای مثال مردم بگویند خدا این دین را حفظ کند، ما بی‌خانمان بودیم، با این دین خانه‌دار شدیم، ما گرفتار بودیم، گرفتاری‌مان برطرف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جلسه بررسی نحوه استفاده از موقوفات استان قزوین که با حضور حجت‌الاسلام حسنی‌نیا معاون حقوقی و اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اعلایی استاندار قزوین، حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از مسئولان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: نهایت دلسوزی را نسبت به مردم در یکایک شما عزیزان می‌بینیم و نمی‌خواهید به مردم فشار بیاید، همچنین تردید نداریم که هیچ کدام از شما در حوزه وقف ذره‌ای از مسائل شرعی کوتاه می‌آیید، یعنی هم در حفظ حقوق بیت‌المال و وقف و هم در حفظ آسایش و رفاه مردم نیز پای‌کار هستید.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: همیشه چنین فرصت طلایی پیش نمی‌آید که مدیران اجرایی در کشور، در استان و همه دست‌اندرکاران محلی و منطقه‌ای، آمادگی برای حل مشکل مردم داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: وقف برای حل مشکلات، رفاه و آسایش مردم است و وقف برای جلب مردم به دین هم می‌تواند مفید باشد؛ در وقف باید کاری کنیم که برای مثال مردم بگویند خدا این دین را حفظ کند، ما بی‌خانمان بودیم، با این دین خانه‌دار شدیم، ما گرفتار بودیم، گرفتاری‌مان برطرف شد .

وی خاطرنشان کرد: وقتی ما همه این مسائل را کنار هم قرار دهیم باید به این نتیجه برسیم که با خوش‌بینی و با حسن‌ظن نسبت به یکدیگر می‌توانیم قدم به قدم مشکلات وقف را حل کنیم، یعنی مردمی را که در میان دو راهی هستند که جایی وقف است یا خیر، بیاییم کارهای لازم را انجام دهیم که مردم خلاص شوند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: در برخی موارد این موضوعات قدری پیچیده شده است، جاهایی که عزیزان ما باید ملاحظه کنند و مسائل قانونی که دست و پا گیر شده را طوری حل کنند که آدم‌ها در زندگی‌شان زجر نکشند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خیلی‌ها با همین زجر از دنیا رفته‌اند، نسبت به کسانی که باقی مانده‌اند کاری کنیم که شیرینی وقف را بچشند و مسائل به خیر و خوبی فیصله پیدا کند.

وی اظهار کرد: قضات هر طور شده باید از پرونده‌ها سر در بیاورند و حکم قاطع صادر کنند، برای مثال در رابطه با الوند و زیاران چقدر مردم آنجا سرگردان مانده‌اند و مال، ثروت و اطمینان خاطرشان آسیب دیده است، این‌ها را باید حل کنیم، کارشناسانه طوری عمل کنیم که هم مشکل مردم حل شود و هم حقوق وقف رعایت شود، همه ما با هم برادر هستیم و یک دغدغه داریم، هیچ‌کدام مقابل هم قرار نداریم.

گفتنی است این جلسه با توجه به دستور رئیس جمهور به مسئولان اجرایی استان مبنی بر برطرف شدن مشکلات وقفی استان قزوین برگزار شده است.

وقف راهکار حل مشکلات، رفاه و آسایش مردم است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha