پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
روضه خانگی

حوزه/ مسئول گروه جهادی تبلیغی حیدریون حوزه علمیه خراسان از برگزاری روضه های خانگی برای خانواده های کم برخوردار گفت که توسط مبلغان این گروه جهادی در مناطق حاشیه شهر مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله پورنجف باغستان در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در مشهد با بیان به اینکه این گروه جهادی یکی از گروه‌های فعال در حاشیه شهر مشهد با فعالیت گسترده در زمینه‌های مختلف است، ابراز کرد: مددجویان تحت پوشش خیریه‌ها، کمیته امداد و مراکز نیکوکاری که دوست دارند مراسمات مذهبی و روضه‌خوانی را برگزار کنند، ولی هزینه برگزاری را ندارند، توسط خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری به این گروه جهادی معرفی می‌شوند و طلاب جهادی ما از یک تا سه روز به منازل شان رفته و برای آن‌ها مراسم روضه‌خوانی برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ طلبه جهادی در گروه جهادی تبلیغی حیدریون حوزه علمیه خراسان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: فعالیت گروه جهادی تبلیغی حیدریون در حاشیه شهر مشهد و از جمله روستاهای نزدیک به شهر، اطراف جاده سیمان، کشمیری و روستاهای آخر پنجتن متمرکز است ولی اگر در نقطه‌ای از سطح شهر هم به ما اعلام شود که مددجو دارند، به منازل آن‌ها برای اجرای مراسم روضه‌خوانی، مُبلّغ اعزام می‌کنیم.

مسئول گروه جهادی تبلیغی حیدریون حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در ماه محرم سال گذشته، تعداد هزار و ۱۰۰ نفر و در دهه فاطمیه نیز ۸۵۰ جلسه روضه خانگی برگزار شد، گفت: جلسات روضه خانگی در طول سال به‌صورت ماهانه و هفتگی توسط مبلغان جهادی گروه انجام و هر ماه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ روضه خانگی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام پورنجف افزود: بعضی از افراد دوست دارند روضه برگزار کنند، ولی به دلیل شرایط و محدودیت‌ها نمی‌توانند روضه در خانه‌شان برگزار کنند و می‌خواهند بانی و خّیر باشند که در این راستا امسال پویش «نذر روضه» و پویش «نذر پرچم» را راه‌اندازی کردیم که تا کنون با کمک خیرین، بیش از ۲ هزار پرچم برای عزاداری ماه محرم آماده شده و افرادی که می خواهند در این پویش شرکت کنند، می‌توانند به آدرس eitaa.com/heydarioon8 مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مدت ۵ سال است که با همکاری معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، اعزام مُبلغ برای اربعین انجام می‌شود که در محور سهله و کوفه مستقر هستند و بعد از اتمام مراسم اربعین اباعبدالله الحسین(ع) اعزام مُبلغ به محور ملک آباد در جاده مشهد نیشابور را داریم که برای استقبال از زائران پیاده امام هشتم(ع) مستقر می‌شوند و به زائران امام رضا(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسئول گروه جهادی تبلیغی حیدریون حوزه علمیه خراسان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی مُبلغان در زمینه خطابه و فن رثاء، خانواده، مهارت تبلیغ و... از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی تبلیغی حیدریون حوزه علمیه خراسان است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha