جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عزاداری سید الشهدا در ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام دین پرست صالح گفت: خداوند بینه، کتاب و میزان را برای انبیاء فرستاده است تا عدل و قسط در جامعه به پا داشته شود و زمانی پرچم عدل در جامعه پایدار خواهد ماند که با عقل و دلیل روشن پیش برویم و از  تحمیل سلیقه خودمان به جای دین اجتناب کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سجاد دین پرست صالح، صبح امروز در مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: همان‌گونه که انبیای الهی با بینه به سمت مردم رفته اند باید مبلغان دینی هم با حقانیت آشکار به سراغ مردم بروند.

وی اضافه کرد: مصداق کلمه بینه فقط معجزه نیست و اصلا کلمه معجزه در قرآن کریم نیامده است و به قدری مقام و منزلت انبیاء والاست که اگر درک کنیم باید ایمان بیاوریم اما با این همه خداوند پیامبران را با دلیل آشکار به سوی مردم فرستاده تا آن‌ها را متقاعد کنند.

کارشناس مذهبی با بیان این‌که حرکت امام حسین علیه السلام ابعاد مختلفی دارد، افزود: بزرگان در مورد نهضت امام حسین(ع) کتب متعددی نوشته اند و تا زمانی که تحلیل درستی نداشته باشیم، عمق مصائب اباعبدالله را هم درک نمی‌کنیم و نهضت امام حسین علیه السلام تنها راه درست است.

وی تصریح کرد: بر خلاف عده‌ای که می گویند محرم زمان تحلیل نیست و باید در این ماه فقط به دریای مصائب متصل شد و اشک ریخت، لازم است جریان عاشورا به درستی برای مردم تحلیل شود.

حجت الاسلام دین پرست با بیان این‌که منظور از کتاب در قرآن کریم، برنامه و طرح مدون است، ادامه داد: با توجه به این که در دهه امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم باید به قدری درست در این زمینه عمل کنیم که هر روز منکرات جامعه کمتر شود.

وی گفت: قرآن کریم در کنار کتاب و بینات عنوان می کند که برای انبیاء الهی میزان نیز فرستاده است و بزرگان میزان را ملاکهای تشخیص شرایط بیان و اجرای احکام الهی عنوان کرده‌اند و باید دین خدا را نیز این‌گونه یاد بگیریم و به مردم نیز تبیین کنیم.

کارشناس دینی افزود: عقل مهم‌ترین میزان الهی برای بشر است که می توانیم با آن اعمال و رفتارمان را بسنجیم و خداوند با این عقل روز قیامت از ما بازخواست خواهد کرد.

وی اضافه کرد: خداوند بینه، کتاب و میزان را برای انبیاء فرستاده است تا عدل و قسط در جامعه به پا داشته شود و زمانی پرچم عدل در جامعه پایدار خواهد ماند که با عقل و دلیل روشن پیش برویم و از تحمیل سلیقه خودمان به جای دین اجتناب کنیم.

حجت الاسلام دین پرست بیان کرد: از بزرگترین مظلومیت امام این است که همه دانستند حق است اما با این همه در برابرش ایستادند ایستادند و شمشیر کشیدند و آن‌هایی که در مقابل حسین علیه السلام ایستاده بودند خود را مطیع دین و رسول خدا می دانستند اما در برابر بینه روشن سیدالشهدا(ع) دست به شمشیر بردند و فرزندان حضرت از بینه‌های آشکار بود و اگر کسی دنبال حق باشد همان‌جا باید تسلیم می شد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha