جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار هماهنگی امور زائرین استانداری با نماینده عتبه حسینیه در قم

حوزه/نماینده عتبه حسینیه، احساس زوّار عراقی به قم را مانند خانه پدری عنوان کرد و افزود: رفع مشکلات نیازمند امکانات است و تأمین امکانات نیاز به هماهنگی دارد تا همانگونه که دشمن، ما را یکی می‌بیند، نگاه ما هم همینطور باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ تمیمی نماینده عتبه حسینیه در قم با اشاره به قرابت شهرهای مذهبی، اظهار داشت: باید در حوزه تکمیل زیرساخت زیارت و فرایندهای مشترک بین حرم‌ها، تسهیل‌گری کاملی بین دستگاهها صورت گیرد.

وی با انتقاد از عدم اجتماع و اشتراک ظرفیت‌ها در حوزه زیارت، تصریح کرد: اتفاقات موسمی و متعددی تا کنون داشتیم، ولیکن هیچکدام پایدار و دائمی نبوده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم تأکید کرد: لازم است خط ارتباطی زیارت از مبدأ تا مبدأ برقرار شود تا اطلاع‌رسانی، راهنمایی و هدایت زائر ساماندهی گردد.

مقیمی با اشاره به اینکه زائران از کشورهای مختلف، مشکلات متفاوتی دارند، خاطرنشان کرد: از اخلاق و تغذیه تا سبک زندگی و تعاملات اجتماعی زائرین، آسیب‌های متفاوتی دارد که نتیجه تجارب گذشته است و متأسفانه هیچ مطالعاتی در این زمینه برای مواجهه مناسب و رفع مهم‌ترین نیازها وجود ندارد.

وی از طی طریق سالانه زائران عراقی به صورت گروهی از شهر سلفچگان قم تا حرم‌مطهر فاطمی یاد کرد و با اشاره به نیازهای موجود در این مناسبت، خواستار همکاری در تکمیل ظرفیت‌های نیمه تمام بین‌راهی در این مسیر و احداث زائرسرای ارزان قیمت برای این قبیل زوّار با تأمین و آماده‌سازی زمین توسط دولت شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ تمیمی نیز در این دیدار با بیان اینکه زیارت عتبات، دلخوشی مردم است، اظهار داشت: یک زیارت، گاهی کار چندین جلد کتاب و سالها تحصیل را می‌کند.

وی با انتقاد از برخی رفتارها با زائران در مرزهای زمینی و هوایی از سوی دو کشور، تأکید کرد: فعالیت دشمن در ایجاد تفرقه و جریحه‌دار کردن احساسات است که باید در مقابل آن برنامه و اقدام مناسب داشت.

نماینده عتبه حسینیه، احساس زوّار عراقی به قم را مانند خانه پدری عنوان کرد و افزود: رفع مشکلات نیازمند امکانات است و تأمین امکانات نیاز به هماهنگی دارد تا همانگونه که دشمن، ما را یکی می‌بیند، نگاه ما هم همینطور باشد.

وی تصریح کرد: قم متنوع‌ترین شهر ‌شیعیان است و مؤسسات فرهنگی و علمی قم منحصر بفرد است. اما باید هماهنگی و تعامل دولتی‌ها بیشتر شود و بیش از دیگران احساس مسئولیت کنند تا از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha