جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ جلسه پرسش و پاسخ پیرامون آداب و اخلاق طلبگی

حوزه/ حجت الاسلام باقی گفت: اگر طلاب همه کارهایشان برای رضای خداوند باشد در این صورت اعمال آنها تبدیل به نور، معنویت، تکامل و عبادت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام علی محمد باقی، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم در جلسه پرسش و پاسخ پیرامون آداب و اخلاق طلبگی که با حضور طلاب جدید الورود حوزه علمیه خوزستان برگزار شد، به بیان اهمیت پرسش و پاسخ پرداخت و اظهار داشت: پرسش ها سبب می شوند تمام زوایای بحث برای ما مشخص شود و خواندن و مطالعه کردن هیچ وقت نمی تواند جای پرسش‌ و پاسخ ها را بگیرد.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم در ادامه به اهمیت حضور فیزیکی در کلاس درس پرداخت و بیان داشت: دیدن استاد بسیار مهم است و هیچ چیزی جای حضور فیزیکی در کلاس درس و در محضر استاد را نمی گیرد البته نباید از مطالعه نیز غفلت کرد.

وی، افزود: اگر می خواهید مطالب درسی را بهتر بفهمید باید حتما در کلاس درس حضور داشته باشید و سؤالات خود را در کلاس مطرح کنید.

حجت الاسلام باقی به بیان تفاوت دروس حوزوی با دیگر دروس پرداخت و خاطر نشان کرد: دروس طلبگی با دروس دیگر متفاوت است چرا که جهت و اهداف آنها متفاوت است؛ هدف حوزه و طلاب سربازی حضرت ولیعصر(عج)، تبلیغ دین و حفظ و دفاع از حریم دین است، بنابراین در خواندن دروس حوزوی شما اگر با وضو وارد کلاس شوید و یا انسان با تقوایی باشید بهتر می توانید مطالب درسی را فرا بگیرید.

وی، با اشاره به روایت امام صادق(ع) "أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه فِی قَلْبِ مَنْ یشآء"، گفت: علم نوری است که خداوند فقط در قلوب انسانهای پاک و متقی قرار می دهد، چون دلی که آلوده به گناه باشد نمی تواند جایگاهی برای نور خداوند باشد.

استاد حوزه تصریح کرد: طلاب همه کارهایشان برای رضای خداوند باشد در این صورت اعمال آنها تبدیل به نور، معنویت، تکامل و عبادت می شود حتی خواب آنها نیز عبادت محسوب می شود.

وی در پایان با اشاره به آیه "وَمَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَی الْقُلُوبِ"، گفت: خداوند به ما لطف کرده و ما را طلبه قرار داده است چرا که طلبه شدن به نوعی تعظیم شعائر الهی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha