جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست رهبران عراق

حوزه/ رؤسای سه گانه عراق با رهبران نیروهای سیاسی ملّی عراق برای بررسی تحولات سیاسی کشور با حضور نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد نشستی برگزار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به دعوت مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، رؤسای سه گانه عراق با رهبران نیرو های سیاسی ملّی عراق برای بررسی تحولات سیاسی کشور با حضور پلاسخارت نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد نشستی برگزار کردند.

بر اساس بیانیه دولت، این نشست به نقطه نظراتی که حاضران بر آن توافق کردند، منتهی شد که جزئیات آن به شرح زیر است:

حاضران در نشست بر پایبندی خود به ثوابت ملّی و ایجاد راه حل برای تمامی بحران ها از طریق گفتگو و توجه به روحیه برادری و همبستگی تأکید کردند و این امر را مایه حفظ وحدت عراق و امنیت ملت و استقرار آن و استمرار نظام دموکراسی دانستند.

آنها همچنین بر غلبه منافع عالی ملّی و آراسته شدن به روحیه همبستگی میان تمامی فرزندان وطن واحد برای حل بحران سیاسی کنونی تأکید نمودند.

در این بیانیه آمده است: رجوع دوباره به صندوق های رأی گیری از طریق انتخابات زودهنگام، یک اتفاق استثنایی در تاریخ تجربه دموکراسی نیست، زمانی که بحران های سیاسی به بن بست می رسد و نیرو های سیاسی در انتخابات به روند قانونی روی می آورند.

حاضران در این نشست، اعضای جریان صدر را به ورود به گفت‌وگوی ملّی برای تعیین ساز و کارهایی در جهت راه حل شامل که به تحقق آرمان و اهداف ملت عراق منتهی شود، دعوت کردند.

رهبران سیاسی عراق خواستار توقف تمامی انواع تشدید میدانی، رسانه ای یا سیاسی شده بر ضرورت حمایت از موسسات کشور و بازگشت به گفت‌وگو های آرام و به دور از آشوب ها و اقدامات تحریک آمیز تأکید کردند و رسانه ها و نخبه ها را به حمایت از گفت‌وگوی ملّی و صلح اجتماعی دعوت نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha