پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 331941
۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
لل

اتحادیه عرب بر مخالفت خود با دخالت در امور داخلی عراق و لزوم التزام و احترام به حاکمیت عراق و وحدت سرزمین های عراق و استقرار سیاسی و وحدت ملی این کشور تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، با گذشت چند روز از بحران اخیر عراق و پیشروی های ارتش این کشور در مقابله با گروهک تروریستی داعش، اتحادیه عرب روز یکشنبه در پایان جلسه غیر عادی خود در سطح نمایندگان دائم به ریاست مغرب اقدامات داعش را محکوم و مخالفت کامل خود را با دخالت در امور عراق اعلام کرد.

اتحادیه عرب بر مخالفت خود با دخالت در امور داخلی عراق و لزوم التزام و احترام به حاکمیت عراق و وحدت سرزمین های عراق و استقرار سیاسی و وحدت ملی این کشور تاکید کرد.

این اتحادیه در بیانیه خود در پایان این جلسه که با مشارکت دکتر نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب برای بررسی آخرین تحولات عراق برگزار شده بود بار دیگر تمامی اشکال تروریسم و تلاش های تروریستی علیه امنیت عراق را محکوم کرد.

اتحادیه عرب همچنین خواستار همبستگی و وفاق ملی نیروها و جناح های سیاسی عراق و گفتگوی جدی و فراگیر برای ایجاد توافق و ائتلاف ملی و انجام اقدامات درست و مناسب برای پشت سر گذاشتن این بحران و رویارویی با تهدیدات اخیر پیش روی امنیت عراق و استقرار و وحدت اراضی آن شد و خواستار تشکیل دولت جدید پس از انتخابات اخیر پارلمان گردید.

این اتحادیه همچنین بر لزوم احترام به حاکمیت عراق و وحدت اراضی و استقرار سیاسی و وحدت ملی آن تاکید و با هر گونه دخالت در امور داخلی این کشور تاکید کرد.

اتحادیه عرب همچنین تصمیم گرفت که این موضوع را همچنان پیگیری کرده و برای برپایی جلسات مشورتی در سطح وزرای خارجه کشورهای عرب در حاشیه دوره 41 نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی پیگیری های لازم را انجام دهد. این نشست قرار است در 18 و 19 ژوئن جاری(28 و 29 خرداد) در شهر جده عربستان برگزار شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha