سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
عطرافشانی و اهدای گل به مزار شهدای دهستان نیزار در آرامستان شیخان قم

حوزه/ مزار شهدای دهستان نیزار مدفون در آرامستان شیخان با حضور رئیس شورای اسلامی استان قم، امام جمعه سلفچگان و جمعی از خانواده های معظم شهدا و عموم مردم غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در آستانه برگزاری یازهمین یادواره ۶۳ شهید از ۲۱ روستای دهستان نیزار استان قم، آیین غبارروبی و عطرافشانی شهدای مدفون در آرامستان شیخان برگزار شد که در این مراسم ماشاءالله سعادتمند، رئیس شورای اسلامی استان قم ، حجت الاسلام غروی، امام جمعه سلفچگان ، سرگرد باقری فرمانده حوزه بسیج شهید عربی و اعضای ستاد یادواره شهدای دهستان نیزار حضور داشتند.
بر اساس این گزارش: در این مراسم که با حضور خانواده های شهدا برگزار شد، از مقام شهیدان رحمت الله احمدی، احمد حسین زاده، ابوالفضل زندی، حسن محمدعلی بیگی ، شکرالله طاهری ، فرج الله ضیایی، اسماعیل رضایی و منصور خراسانی تجلیل به عمل آمد.
حجت الاسلام غروی، در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که در ایام عزاداری اهل بیت علیهم السلام، شاهد برگزاری یادواره شهدای دهستان نیزار به همت برادران مخلص و بسیجی این دهستان هستیم.
امام جمعه سلفچگان به اختصاص یک هفته برای برگزاری یادواره شهدای دهستان نیزار پرداخت و گفت: این یادواره در گذشته در یک روز برگزار می شد، اما امسال این مراسم در یک هفته برگزار خواهد شد که تصمیم گرفته شد شروع این مراسم با حضور بر مزار مطهر و نورانی شهدای دهستان باشد. برگزاری آیین غبارروبی و گلباران این مزارها موجب برکت برای جامعه است.

وی با اشاره به حضور خانواده شهدا در این مراسم گفت: شهدا زنده هستند و وقتی بر مزار آنها حاضر می شویم، باید از آنها خواسته های مادی و معنوی داشته باشیم، چراکه آنها کریم هستند و در نزد خداوند جایگاه و آبرو دارند.
خاطرنشان می شود: مراسم اختتامیه یادواره جامع شهدای دهستان نیزار در آخرین جمعه ماه محرم چهارم شهریورماه، با حضور خانواده شهدا مسئولین کشوری و لشکری و مردم منطقه در امامزاده عبدالله(ع) قم برگزار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha