دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عابدینی

حوزه/ طرح آبرسانی از سد طالقان به آبیک با حضور نماینده ولی فقیه در قزوین و وزیر نیرو به طور رسمی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح انتقال آب سد طالقان به آبیک، که با حضور وزیر نیرو و استاندار به طور رسمی به بهره برداری رسید، ضمن قدردانی از مسئولان برای حل مشکل آب شرب مردم آبیک، اظهار کرد: خدمت همه کسانی که از این نعمت و برکت الهی یعنی موهبت آب سالم برخوردار شده‌اند تبریک عرض می‌کنیم، این نتیجه زحمات یک تیم هم‌افزا بوده که با سرعت و شتاب اقدامات لازم را انجام داده‌اند، استاندار محترم، معاونین ایشان، نمایندگان مجلس، کسانی که پیش از این زحمت کشیده‌اند و عزیزانی که در این دوره با سرعت و شتاب بیشتری تلاش کرده‌اند، وزیر محترم نیرو که با تکیه بر کار جهادی به داد مردم این منطقه رسیده‌اند، از همه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: آب منشأ آسمانی و الهی دارد، خداوند در آیه قرآن فرمود «وَنَزَّلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً مُبَارَکًا»، همه منشأ تأمین آب خداست و می‌بایست قدر این نعمت الهی را بیش از پیش بدانیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: از این آیات الهی در می‌یابیم که درست است این آب از سد طالقان می‌آید اما باید بدانیم منشأ آب جای دیگر است و باید ارتباطاتمان را با خدا اصلاح کنیم تا مشمول برکات و عنایات بیشتر خدایی بشویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: آب در قرآن پیوست‌ها و توضیحاتی دارد، برای مثال خداوند در قرآن آب را طهور خوانده است، یعنی طهارت و پاکی می‌آورد، قرآن گفته آب مبارک است، منشأ حیات است، حیات زمین و همه چیز از آب است. قرآن گفته آب باعث رویش است. قرآن آب را منشأ نشاط و شادی می‌داند؛ خداوند در سوره حج می‌فرماید بعد از اینکه زمین فروخفته شد، آب را نازل کردیم و زمین به جنب‌وجوش و نشاط در آمد، مانند نشاطی که اکنون مردم آبیک از رسیدن آب پاک و سالم به منطقه‌شان برای استفاده زمین، حیوانات، نباتات و انسان‌ها دارند.

وی خاطرنشان کرد: دارا بودن آب پاک و سالم نیازمند شُکر است، شکر آن مصرف بهینه و اسراف نکردن است، خداوند در قرآن می‌فرماید «کلُوا واشربوا و لا تسرفوا»، شکر آن توزیع عادلانه است، شکر آن رعایت اولویت‌های مصرف است، یعنی برای مثال اولویت‌بندی کنیم که با میزان آبی که در اختیار داریم کاشت هندوانه واجب‌تر است یا کاشت گندم؟

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند اگر کسی کبد تشنه را با آب خنک کند، این بهترین صدقه است، امام (ع) صرفاً به کبد انسان اشاره نکرد، بلکه منظور ایشان مجموعه زمین، خاک، حیوانات، گیاهان و انسان‌ها بود که همه با آب، حیات تازه‌ای پیدا می‌کنند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: یکی از درمان‌های فرونشست دشت قزوین تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی است و استفاده از آب‌های سطحی موجب جلوگیری از مصارف بی‌رویه چاه‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha