پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حسینی اراکی

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مروج نا امیدی در این عالم شیطان است گفت: اولین اثر باور به ملکوت عالم این است که قلب ما به قدری قوی می شود که در سخت ترین شرایط مأیوس و ناامید نمی شویم و خودمان را در بن‌بست نمی بینیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برای درک واقعه کربلا باید به جنبه ملکوتی آن توجه کنیم، اظهار کرد: هر چیزی که در این عالم وجود دارد دو جنبه مُلکی و ملکوتی دارد و نوع انسان ها توجهشان به جنبه ملکی دنیا است و فرق ما پیروان اهل بیت علیهم السلام با مادی گرایان در توجه به جنبه ملکوتی عالم است.

وی با بیان اینکه قرآن و اهل بیت علیهم السلام تمام تلاششان این است که توجه ما را به جنبه ملکوتی عالم جلب کنند، افزود: تمام اعمال و رفتار ما علاوه بر چهره ملکی یک چهره ملکوتی دارد و اگر به این مطلب توجه نکنیم نمی توانیم زندگی مؤمنانه داشته باشیم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه این عالم یک باطن دارد، گفت: زمام امور مُلک و ملکوت عالم به دست خدا است و همانطور که ظاهر دنیا قواعد و قوانین منظم و دقیقی دارد ملکوت عالم هم قواعد و قوانین منظم، مستحکم و با حساب و کتابی دارد و قواعد ملکوتی عالم حاکم و مسلط بر قواعد ملکی این عالم است.

وی با بیان اینکه ما نباید از قدرتهای ملکوتی عالم غافل شویم، گفت: اولین اثر باور به ملکوت عالم این است که قلب ما به قدری قوی می شود که در سخت ترین شرایط مأیوس و ناامید نمی‎شویم و خودمان را در بنبست نمی بینیم و اگر کسی این را باور کرد در سخت ترین شرایط در اوج امید و نشاط زندگی می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با بیان اینکه مروج نا امیدی در این عالم شیطان است گفت: وقتی که من در این دنیا ناامید شدم باید بدانم که در دام شیطان گرفتار شدم؛ امام صادق علیه السلام شبی تا صبح ناله می زدند که خدایا حیله و مکر شیطان را در من راه نده، راوی می گوید عرض کردم این حیله و مکر شیطان چیست؟ حضرت فرمودند ناامیدی از رحمت خداوند است.

وی گفت: یکی از جاهایی که شیطان انسان را ناامید می کند در برابر قدرت ظاهری دشمنان خدا و طواغیت زمان است که انسان هایی که نگاه ظاهری دارند ناامید می شوند ولی اولیاء خدا هرگز در برابر دشمنان خدا ناامید نمی شدند زیرا به قدرت های ملکوتی عالم توجه داشتند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خیلی از ما را افسردگی و ناامیدی گرفته است، افزود: خداوند به پیامبر صلوات الله علیه و آله فرمود اگر همه عالم پشت به تو کردند بگو خداوند برای من کافی است و ما نیز اگر می خواهیم زندگی مؤمنانه داشته باشیم باید اینگونه زندگی کنیم.

وی ادامه داد: خداوند می فرماید اگر دری را من به سوی کسی ببندم هیچکس نمی تواند آن در را باز کند و اگر دری را من به روی بنده ام باز کنم هیچ کس نمی تواند آن در را ببندد و اگر شهید سلیمانی به آن درجه و مقام رسید به خاطر اخلاص برای خدا و توکل بر خدا بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha