سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام محمدباقر علیزاده

حوزه/ مدیر گروه تبلیغی جهادی روشنای بهشت گفت: امروز و هر زمان دیگری، تنها راه علاج مشکلات و آسیب‌ها و معضلات در مسجد است؛ پیوند مسجد، مدرسه محله و مجتمع؛ حضور مسجد در متن زندگی و کف جامعه تنها مسیری است که دولتها را در عرصه های علمی، عملیاتی ، اقتصادی، بهداشتی و... نجات خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدباقر علیزاده در مراسمی که به مناسبت روز جهانی مسجد در جمع اساتید،ائمه جماعات مبلغین مساجد پردیسان برگزار شد، گفت: درخشان‏ترین دوره در طول حیات اسلام، دوران صدر اسلام است؛ که در آن زمان، مسجد تنها محل عبادت نبود، بلکه محل فعالیت‏های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، قضایی و نظامی و...به‏ شمار می ‏آمد.

وی با بیان این که مسجد بیش از۵۰ کارکرد علمی و عملیاتی دارد، افزود: آحاد جامعه اسلامی و دولت مردان برای احیای هرچه بیشتر مساجد بایدتلاش بیشتری کنند، هرچه بیشتر به مساجد صدر اسلام نزدیک شویم و توانایی ‏های فراوان خود را به فعلیت برسانیم به مقدمات عصر ظهور نزدیکتر خواهیم شد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی روشنای بهشت، با بیان این که امروز معاندین و دشمنان با تمام قوا در صدد خالی شدن مساجد هستند، بیان داشت: مسجد، مکان گردهمایی مسلمانان و تجلی‏گاه پرشکوه انسجام و یک‏پارچگی امت اسلام است که حضور آحاد جامعه در مسجد، امید دشمنان اسلام را به ناامیدی تبدل می‏ سازد. همان طور که در صدر اسلام حضور مردم در مسجد، نشانه قدرت اسلام بود، امروز نیز همواره نقش وحدت آفرینی را در جامعه اسلامی ایفا می کند.
وی با بیان این که مسجد النبی نمونه بارز است، پیوند دین و سیاست است، گفت: مسجد مقر حاکمیت الهی است. در سیره علمی و عملی ائمه معصومین(علیهم السلام)؛ محل ملاقات، گفت ‏وگو و مذاکره با هیئت‏ های سیاسی، اشخاص، طبقات جامعه و.. مسجدبود. انتصاب کارگزاران و سفیران در مسجد صورت می‏گرفت و دکة القضاء بود.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این مطلب که اولین سنگر اسلام و امروز انقلاب اسلامی ما مساجد می باشند افزود: گفتمان تمدن نوین اسلامی، مبتدای آن از سنگر مسجد آغاز و به خبر مدینه فاضله عصر ظهور خواهد رسید و حفظ سنگر مساجد، امروز جزء اوجب واجبات است، مسجد محل اموری پرورش فضایل بزرگی چون بصیرت، دشمن شناسی،ولایت‏مداری،استقامت،بردباری در سختی‏ها،ساده ‏زیستی، مسئولیت‏ پذیری در لحظات بحرانی، ، دوری از تجمل‏گرایی، توجه به دردهای آحاد جامعه است.

مدیر گروه تبلیغی جهادی روشنای بهشت، ادامه داد: مسجد دانشگاه، محل تربیت و پرورش اسوه های کم نظیری چون شهیدمطهری ، چمران ،بابایی، رجایی و حاج قاسمها است که در ولایت مداری، ساده زیستی، دشمن شناسی، استکبار ستیزی و خدمت صادقانه به مردم و فقر زدائی الگوی علمی و عملی در مقرالهی و عرشی چون مسجد رقم می خورد.

سخنران این مراسم گفت: امروز و هر زمان دیگری، تنها راه علاج مشکلات و آسیبها و معضلات در مسجد است؛ پیوند مسجد، مدرسه محله و مجتمع ؛ حضور مسجد در متن زندگی و کف جامعه تنها مسیری است که دولتها را در عرصه های علمی، عملیاتی ، اقتصادی، بهداشتی و..نجات خواهد داد و یک نمونه آن در ایام کرونا بود که آن روزهای بحرانی چه جریانات مبارکی در مسأله بهداشت،ارزاق و...با تأکیدات و درایت رهبری فرزانه چه اتفاقات میمون وبا برکتی رقم خورد.

وی با بیان این که ائمه جماعات مساجد باید مصلح و به روز باشند افزود: مهمترین و کلیدیترین نقش در نظام اسلامی، محافظت و تداوم انقلاب، پیگیری مطالبات، منویات امامین انقلاب در عرصه های مختلف و ایجاد تمدن نوین اسلامی به عهده این سنگربان مجاهد در مسجد و مدیریت خطیر از مسجد در انقلاب اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمید اکبرزاده IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    بسیار عالی ،استفاده بردیم.اجرکم عندالله.