پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام کریمی

حجت الاسلام کریمی گفت: همان‌گونه که رسالت پیغمبر خاتم‌(ص) محدود به یک منطقه خاصی نبوده و بلکه به صورت جهانی بوده، حوزه‌های علمیه نیز باید نگاه جهانی داشته و در پی گسترش، صدور دین و رسالت‌های پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در جهان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمدعلی کریمی، امروز عصر در اختتامیه دوره میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود گیلان که در اردوگاه هلال احمر شهر دیلمان برگزار شد، گفت: یکی از رسالت‌های طلاب انقلابی، نشر و گسترش دین مبین اسلام است، اما این تبلیغ را نباید محدود در یک منطقه بدانیم، بلکه باید با نگاه جهانی به این موضوع بنگریم. حوزه‌های علمیه نیز باید با نگاه جهانی به دنبال تربیت طلابی باشند که در پی انتشار رسالت‌های پیامبر(ص) برای کل جهان باشند.

وی تأکید کرد: همان‌گونه که رسالت پیغمبر خاتم‌(ص) محدود به یک منطقه خاصی نبود، بلکه به صورت جهانی بوده، حوزه‌های علمیه نیز باید نگاه جهانی داشته و در پی گسترش، صدور دین و رسالت‌های پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در جهان باشند.

امام سیاهکل داشتن روحیه انقلابی و تهذیب نفس را یکی از ارکان موفقیت طلاب در زمینه تبلیغ دین دانست و اظهار کرد: طلاب و روحانیون باید روحیه انقلابی و تهذیب نفس را در خود تقویت کنند تا بتوانند سرمشق و الگوی مناسبی برای دیگران باشند.

حجت الاسلام کریمی به سیره علما و عنایت آنان به تهذیب نفس اشاره کرد و افزود: اخلاق و تربیت اسلامی امری مهم بوده و طلاب باید در زمینه تزکیه و تهذیب نفس از سیره عملی بزرگان درس بگیرند.

وی در ادامه به رسالت خطیر طلاب اشاره کرد و یادآور شد: شما که مسیر طلبگی را انتخاب کرده اید، با تلاش و پشتکار این مسیر را بپیمایید و برای شکوفایی استعدادتان از فرصت‌های تحصیلی که در پیش روی شما قرار دارد، به خوبی بهره مند شوید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha