یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پیرغلامان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: به محض ورود کاروان زائران عتبات به استان کرمانشاه مردم به استقبال کاروانیان رفته و از آنها در منازل خود پذیرایی می‌کردند.

حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، اظهار کرد: کرمانشاه به عنوان «دروازه کربلا» از قدیم الایام مورد توجه هموطنان و ارادتمندان به آستان مقدس حسینی(ع) بوده و بهترین فرصت برای معرفی مردم این سامان می‌باشد.

وی افزود: به محض ورود کاروان زائران عتبات به استان کرمانشاه مردم به استقبال کاروانیان رفته و از آنها در منازل خود پذیرایی می‌کردند.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه حضور بسیاری از عالمان دینی در این استان، به برکت راه کربلا و عزیمت به عتبات عالیات بوده است، گفت: برخی از علما پس از زیارت عتبات به خواست مردم، در کرمانشاه ساکن می‌شدند که اثرات حضور معنوی آنها در تمام سطوح زندگی مردم مشهود بوده است.

وی با بیان اینکه همتی که در ۸ سال دفاع مقدس، مردم را در جبهه‌ها برای دفاع از این آب و خاک بسیج کرد، چیزی جزء نسیم غیرت حسینی(ع) نبود، یادآور شد: نهادینه شدن فرهنگ حسینی(ع) در میان نسل جوان، استفاده از تولیدات فکری نخبگان حوزوی و دانشگاهی در خصوص تاریخچه «دروازه کربلا»، در شرایط فعلی نیاز به جهاد تبیین دارد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: عمق ارادت قلبی و مثال زدنی مردم استان اعم از تشیع، اهل سنت، اقلیت‌های دینی با اعتقاد به امام حسین(ع)، دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha