دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید احمد علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اربعین امسال متفاوت با سال‌های گذشته است و از گرما و فشار مضاعف جمعیت گرفته تا کمبود امکانات باعث می‌شود تا پشتیبانی اهمیت مضاعف پیدا کند و موکب‎داران، حتی انتظارات ویژه‌ای از شهرداری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، آیت‌الله سید احمد علم‌ الهدی، در دیدار با اعضای ستاد اربعین شهرداری مشهد که امروز با حضور شهردار مشهد و جمعی از مسئولان شهری در دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری مشهد در کانون توقعات زائران پیاده‌ای قرار دارد که در ایام اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) به مشهدالرضا (ع) مشرف می‌شوند.

وی افزود: پرچم عزای حسینی از همه عناوین و نام ها والاتر است و بر همین اساس، در ایام اربعین حسینی اگرچه شهرداری مشهد باید همه امکانات خود را در خدمت پذیرایی از زوار پیاده قرار دهد اما نباید فضا به‌گونه‌ای رقم بخورد که بر هر موکب و در هر قدم، نام شهرداری مشهد به چشم بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: بدون شک اربعین امسال متفاوت با سال‌های گذشته است و از گرما و فشار مضاعف جمعیت گرفته تا کمبود امکانات باعث می‌شود تا پشتیبانی اهمیت مضاعف پیدا کند و در این شرایط، همه موکب‎داران چشم انتظار حمایت ویژه شهرداری‌ها باشند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: با روی کار آمدن یک دولت مردمی و به تبع آن، افراد انقلابی در مدیریت شهری مشهد، بار توقعات مردم هم مضاعف شده و لذا دامنه خدمت‌رسانی شهرداری مشهد باید متمرکز باشد؛ به‌گونه‌ای که طبق روال، اگر کاظمین و سامرا در اختیار موکب داران مشهدی است، متقاضیان برپایی موکب‌های جدید هم باید به همین مناطق هدایت شوند تا در نتیجه، تجسم عملی کمک‌های مالی شهرداری، اوقاف، آستان قدس رضوی و ستاد بازسازی عتبات عالیات قابل‌احصا باشد.

وی در انتها تأکید کرد: همه مسئولان برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین در مشهدالرضا (ع) باید مراقبت کنند تا برگزاری این مراسم به اصل مراسم پیاده‌روی اربعین ضربه نزند. البته این مراقبت به‌منزله ضرورت بی‌توجهی به این مراسم نیست و باید توجه داشت که همچنان تعداد غرفه‌های پذیرایی از زائر در مسیر تشرف جاماندگان از میدان ۱۵ خرداد تا حرم رضوی افزایش کمّی و کیفی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha