دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قز وین

 حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: این جاده‌ها خنجری است که به قلب باغستان می‌خورد، طبیعی است که درخت نمی‌تواند کنار آلایندگی خودروها دوام بیاورد و از بین می‌رود، بنابراین نگذاریم حال باغستان از این وخیم‌تر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با تشریح آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: موافقت اصولی شما را قرآن اعلام می‌کند وقتی یک جامعه دینی را تعریف می‌کند، در سوره مبارک شوری یکی از ویژگی‌های جامعه دینی را می‌فرماید «وَ أَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ» است، یکی از ویژگی‌های چنین جامعه‌ای این است که کارهایشان را با مشورت پیش می‌برند و این مشروعیت آن رأی است که مردم به شما می‌دهند.

وی تصریح کرد: در همین سوره حدود ده ویژگی راجع به آن‌ها که صلاحیت شورا دارند بیان شده است، اقامه نماز و ادای زکات از جملة آن ویژگی‌هاست، اقامه نماز منظور صرفاً خواندن نماز نیست، بلکه خداوند می‌فرماید دغدغه شما باید دغدغه‌ اقامه دین باشد، اینکه ببینند اخلاق دینی، اعتقادات دینی، فضای دینی، مبانی دینی، ایمانی و شعائر دینی در شهر دیده می‌شود؟ یعنی معیارها و ملاک‌های دینی در شهر مشهود باشد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ترکیب فعلی شورا فرصت کم‌نظیری است، خاطرنشان کرد: یعنی این جنس آدم‌ها و این برادران و خواهران گرامی که دور هم جمع شده‌اند، در تاریخ قزوین کمتر دیده شده است، شما معتقد به اصول و مبانی هستید و با یکدیگر تفاهم جدی دارید، همفکر هستید، این چیزی است که تاریخ قزوین کمتر در خودش سراغ دارد و باید به بهترین شکل از این فرصت استفاده کنید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: گاهی دام‌هایی است که ممکن است دیگران برای شما پهن کنند تا خدمت به مردم به حاشیه برود؛ این‌ها باید مورد توجه باشد و خدمت به مردم همواره محور کار قرار گیرد و همواره گزارش‌ها بر اساس واقعیت‌ها باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین پیگیری به موقع و نظارت جدی برای جلوگیری از فساد را ضروری دانست و بیان کرد: اگر ما به موقع دریابیم چه بخشی نیاز به اصلاح و نظارت دارد و این کار را انجام دهیم، قطعاً فسادی پیش نمی‌آید و شورای شهر در این راستا نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: تعریف و تعیین محدوده باغستان سنتی قزوین را جدی بگیرید، تعرضی که به باغستان می‌شود به خاطر این است که دیوار و حدودی ندارد، تعریف نشده که کجا باغستان است و کجا باغستان نیست، اگر محدوده‌ای جزو باغستان نیست بی‌جهت به سبب آن برای مردم مزاحمت درست نکنیم، اگر محدوده‌ای جزو باغستان است محکم بایستیم و نگذاریم کوچک‌ترین تعرضی به آن صورت بگیرد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: واجب‌ترین و اولی‌ترین کاری که اکنون باید دیده شود همین است که اگر تعریف حدود باغستان را نداریم در دستور کار قرار دهیم و دیگر اجازه ندهیم چنین اتفاقاتی بیفتد، این جاده‌ها خنجری است که به قلب باغستان می‌خورد، طبیعی است که درخت نمی‌تواند کنار آلایندگی خودروها دوام بیاورد و از بین می‌رود، بنابراین نگذاریم حال باغستان از این وخیم‌تر شود.

وی اظهار کرد: گاهی برخی مسائل برای بنده مبهم است و غصه‌اش به صورت مضاعف موجب ناراحتی می‌شود، پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه و غیر منتظره را داشته باشیم، بنده نگران هستم، گاهی پیش‌بینی بارندگی‌ها سخت می‌شود، برخی جاها در برخی استان‌ها حتی تصور سیل وجود نداشت اما سیل آمد و کشته‌هایی را بر جای گذاشت، باید ببینیم آیا استعداد وقوع سیل در مسیر باراجین به قزوین و دیگر مسیرها کمتر از دروازه قرآن شیراز است؟ باید به صورت کارشناسی این مسائل بررسی و به صورت جدی و در زمان کم به آن توجه شود.

انتقاد امام جمعه قزوین از کم توجهی به یک مشکل | نگذاریم حال باغستان از این وخیم‌تر شود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha