دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1042773
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
تصاویر / بازدید امام جمعه همدان از تعدادی واحد صنعتی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر فرهنگ توجه به تعاون در کشور آسیب دیده است، بنابراین ضروری است تا همه به احیای این فرهنگ در کشور و خصوصا در بین جوانان کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز با حضور در شهرک صنعتی بهاران شهرستان بهار، از نزدیک با مسئولان، کارگران و کارکنان این واحدهای تولیدی گفت‌وگو و در جریان فعالیت‌های آن‌ها قرار گرفت.

امام جمعه همدان با تقدیر از اقدامات انجام شده در واحدهای تولیدی و صنعتی و با تاکید بر لزوم توجه به فعالیت‌های تولیدی، اظهار داشت: در دنیای امروز، توسعه بدون مشارکت مردمی امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه از مصادیق بارز و نمادهای مشارکت‌های سازمان یافته مردم در توسعه اقتصادی، شرکت‌های تعاونی است، گفت: شرکت‌های تعاونی می‌توانند در رفع مشکلات اقتصادی، بیکاری و کمک به کارآفرینی و ایجاد شغل نقش موثری را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر فرهنگ توجه به تعاون در کشور آسیب دیده است، بنابراین ضروری است تا همه به احیاء این فرهنگ در کشور و خصوصا در بین جوانان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار مشارکت‌های مردمی، نیازمند حمایت قانون و دولت از فعالیت‌های تولیدی و تعاونی هستیم، خاطر نشان کرد: برخی از قوانین دارای اشکالاتی هستند که لازم است متولیان امر و مجلس شورای اسلامی برای رفع این موانع و مشکلات از سر راه تولیدکنندگان اقدام جدی انجام دهند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه نیازمند توجه به برخی پیش نیازها قبل از ورود در عرصه تعاون هستیم، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قبل از ورود شرکت‌ها و توجه به حمایت‌های مالی و اعتباری از تعاونی‌ها توسط دولت از نکات مهم در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه در اصل ۴۴ بر نقش تعاونی‌ها و حمایت از آن تاکید شده است، یادآور شد: در اقتصادهای مردمی‌، توسعه‌ و پیشرفت‌های خوبی را شاهد هستیم و لذا امیدواریم دولت سیزدهم که در عرصه اشتغال دارای دغدغه است، در حمایت از تولیدی‌ها به صورت جدی‌تری ورود کند.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در عرصه تعاون، باید اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: حمایت‌های دولت و اصلاح قوانین در کنار فرهنگ سازی و تبیین جایگاه شرکت‌های تعاونی در جامعه، مکمل یکدیگر برای موفقیت در حوزه تولید و رفع مشکل بیکاری می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه کمتر شهرستانی همانند بهار هم دارای ظرفیت در عرصه کشاورزی و هم صنعت است، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی کشور و وضعیت آب همدان، می‌توان با سرمایه‌گذاری، جایگزین‌های مناسبی را برای کشاورزی در این منطقه ایجاد کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha