شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بازدید آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور از مرز مهران

معاون اول رئیس جمهور برای دومین بار در دو هفته اخیر از مرز مهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین تمهیدات خدمت به زائران اربعین حسینی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر، امروز پنجشنبه در جریان سفر به استان ایلام در آستانه اربعین حسینی، ضمن بازدید از روند خدمت‌رسانی به زائران در پایانه مرزی مهران، دستورهای لازم را به استاندار و مسئولان این پایانه صادر کرد.

معاون اول رئیس جمهور، همچنین در فضایی صمیمانه و رودررو با مردم و زائران به گفت‌وگو پرداخت و از میزان رضایت‌مندی آنان درباره کیفیت و سرعت ارائه خدمات ارائه شده در این پایانه مرزی مطلع شد.

در جریان این بازدید، مسئولان پایانه مرزی مهران نیز گزارشی از روند رو به افزایش تردد زائران و تمهیدات اندیشیده شده برای پاسخ‌گویی به مردم در روزهای منتهی به اربعین و ایام اوج تردد مرزی، به معاون اول رئیس جمهور ارائه کردند.

مخبر در گفت‌وگو با خبرنگاران نیز با اشاره به مذاکرات تلفنی روز گذشته خود با نخست وزیر عراق، گفت: قرار است تدارکات بهتری برای خدمات‌رسانی به زائران در طرف عراق انجام شود، اما در هر صورت زائران عزیز باید بدانند با توجه به تعداد بسیار آنها و به‌دلیل کمبود زیرساخت‌ها در عراق و گرمای هوا، باید آمادگی لازم را داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مردم و زوار باید زمان سفر خود به عراق را مدیریت کنند، تصریح کرد: با توجه فتوای مراجع عظام درباره زمان زیارت اربعین، بهتر است زمان سفر را به نحوی تنظیم کنند که با مشکل کمتری روبرو شوند و کسانی که در کربلا حضور دارند، زودتر بازگردند تا با ازدحام روبرو نشوند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و همه دستگاه‌ها و نهادها آنچه در توان دارند، برای خدمت‌رسانی بسیج کرده اند، گفت: چون تناسبی بین امکانات و زیرساخت‌های این سوی مرز با آن سوی مرز وجود ندارد، ازدحام و عبور و مرور می‌تواند آزار دهنده باشد؛ا گر هوا مناسب بود این مسائل قابل تحمل می‌شد، اما با توجه به گرمای شدید هوا، مردم باید آمادگی داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در مرز شلمچه و چذابه به‌دلیل کمبود وسیله نقلیه در آن سوی مرز ازدحام وجود دارد که البته در این‌باره مذاکراتی انجام شده است تا تعداد خودروها و ناوگان حمل و نقل افزایش پیدا کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha