شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
البرز

در اولین نشست مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با علما و روحانیون استان البرز بر ضرورت حل مشکلات معیشتی مردم و توسعه زیرساخت های فرهنگی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرج، اولین نشست مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با علما و روحانیون استان البرز روز سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ با حضور سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور و حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، در محل سالن میلاد کرج برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام محمدرضا میلانی نژاد، مشاور استاندار البرز در امور روحانیت با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: حضرت فرمود «ثَلاثَةٌ یشْفَعُونَ إِلَی اللَّهِ یوْمَ القِیامَةِ فَیشَفِّعُهُمْ:الْأنْبِیاءُ ثُمَّ الْعُلَماءُ ثُمَّ الشُّهَداءُ» سه گروه هستند که در روز قیامت، شفاعت می کنند و خدا هم شفاعت آنان را می پذیرد ۱. پیامبران ۲. عالمان ۳. شهیدان

مشاور استاندار البرز در امور روحانیت افزود: بر اساس این روایت، پیامبر مکرم اسلام(ص) علما را بر شهدا مقدم کرده است، چرا که اگر علما به تبلیغ، تشریح و تبیین دین نمی پرداختند شهید، رزمنده و مجاهدی نداشتیم.

وی ادامه داد: طلاب قشرآسیب دیده ولی نجیب هستند که نجابت آنها باعث شده کمتر دیده شوند.

مشاور استاندار البرز در امور روحانیت بر این نکته هم تاکید کرد که رئیس جمهور در بدترین شرایط دولت را تحویل گرفت و هنوز بدهی های دولت قبل را می پردازد.

معاون رئیس جمهور: روحانیت نگران مردم است | امام جمعه کرج: پیاده‌روی اربعین نمونه بارز توسعه ارزش‌ها است

حسینی همدانی: اربعین نمونه بارز توسعه ارزش های دینی و الهی در جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز سخنران دیگر این نشست بود که به نقش روحانیت پیروزی و تداوم انقلاب و حمایت از نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: شهید حججی ها و شهید سلیمانی ها در بستر همین نظام الهی رشد و تربیت یافته اند.

وی افزود: امروز با وجود تبلیغات دشمنان و القاء اینکه ایمان مردم از بین رفته یا کمرنگ شده رویش دینی و الهی را در جامعه می بینیم؛ به طور مثال پیاده روی اربعین را ببینید که از نمونه بارز توسعه ارزش های دینی و الهی در جامعه است.

امام جمعه کرج ادامه داد: اگر چه مسائل دینی مهم‌تر است، ولی مسائل مادی و معیشت مردم باید توسط دولت ها تأمین شود؛ البته آنچه زمینه ساز اقتدار و عزت ملت ایران شد دین بود که اگر تضعیف شود عزت از بین می رود. حفظ دین و ارزش های آن دست روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه با اشاره به آیه ۲۴ سوره صافات گفت: خداوند در این آیه می فرمایند «وَقِفُوهُمْ ۖ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ»؛ باید پاسخ قاطع در یوم الجزا داشته باشیم و قطعاً از ما سؤال می شود که چرا حرف نزدی؟ سکوت کردی و یا چرا تایید یا تکذیب کردی؟.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان البرز باید مواظب بود مردم مأیوس و سرخورده نشوند.

معاون رئیس جمهور: روحانیت نگران مردم است | امام جمعه کرج: پیاده‌روی اربعین نمونه بارز توسعه ارزش‌ها است

عبداللهی: روحانیت بار سنگین دفاع از مطالبات مردم را بر عهده دارد

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز هم در این نشست با اشاره به این که دغدغه‌مندی علما و روحانیون برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی قابل تقدیر است، گفت: نقش حوزه و روحانیت در پیروزی انقلاب و سربلندی نظام اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست و به واسطه همین امر علاوه بر وظایف و تکالیف محوله، ارادت، احترام و دلبستگی خاصی به این جایگاه مقدس دارم.

به گفته استاندار البرز روحانیون به دلیل حضور در بطن جامعه ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته و بار سنگین دفاع از حقوق و مطالبات مردمی را نیز بر عهده دارند. مردم از علما انتظار دارند که مطالبات آنها را به گوش مسئولان برسانند، چراکه لباس پیامبر را بر تن دارند و از احترام ویژه ای در جامعه برخوردار هستند.

وی بر این نکته هم تاکید کرد که روحانیون همواره دغدغه‌های مردمی را با مسئولان در میان گذاشته‌اند، در صورتی که خودشان با فشارهای اقتصادی و تنگناهای مالی مواجه هستند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: قرارگاه‌های تخصصی و مختلفی را برای حل مشکلات مردم راه‌اندازی کرده‌ایم و از روحانیون تقاضا می‌شود به عنوان معتمدان محله‌ها در راستای اجرای اهداف و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار ما باشند.

معاون رئیس جمهور: روحانیت نگران مردم است | امام جمعه کرج: پیاده‌روی اربعین نمونه بارز توسعه ارزش‌ها است

تقوی: روحانیت در میدان پیگیری مطالبات مردم ایستاده است

در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، عضو شورای هماهنگی ارتباطات دولت با حوزه و روحانیت گفت: ما در دوران جهاد تبیین هستیم و مقام معظم رهبری بر این جهاد تأکید کردند.

عضو شورای هماهنگی ارتباطات دولت با حوزه و روحانیت افزود: کربلا دو فصل دارد شهادت و جهاد شمشیر و دیگری جهاد تبیین؛ اکنون در دوران جهاد تبیین دشمن را باید شناخت.

وی، روحانیت را عامل اصلی حضور مردم در صحنه دانست و گفت: روحانیت محکم در میدان دفاع از انقلاب و نظام و پیگیری مطالبات به حق مردم ایستاده است.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین تقوی، رئیس جمهور با شعار اجرای عدالت وارد میدان شده و تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است.

معاون رئیس جمهور: روحانیت نگران مردم است | امام جمعه کرج: پیاده‌روی اربعین نمونه بارز توسعه ارزش‌ها است

مرتضوی: روحانیت نگران و دغدغه مند معیشت مردم است

سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور هم سخنران پایانی نشست مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با علما و روحانیون استان البرز بود که به مسئله زیرساخت های فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های علما و روحانیون استان البرز حل مشکل زیرساخت‌های فرهنگی است که در سفر استانی رئیس جمهور منابعی برای آن در نظر گرفته شده و به مرور نیازها برطرف خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: روحانیت برخاسته از متن و همراه مردم هستند و نگرانی و دغدغه‌هایی درباره معیشت مردم دارند که بسیار بجا و به حق است. دولت تصمیماتی درباره رفع مشکلات مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه گرفته است تا ان‌شاءالله مشکلات کمتر شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی محمد IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 0
    زمانی که پس از واژه ای که با الف یا واو پایان یافته است بیاید، الف است نوشته نمی شود. ننویسیم: زیبا است؛ نوشته می شود: زیباست و یا نیکوست