دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ساوه

حوزه/ امام جمعه شهرستان ساوه، طلاب را به مداومت و پیوستگی یادگیری، قرائت روزانه قرآن و تدبر در آن توصیه کرد و از طلاب خواست که شرکت در نماز جمعه را جزء مهمترین برنامه‌های خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی بانوان طلبه ساوه‌ای، در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس، روز سه شنبه در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) با حضور حجت الاسلام رحیمی امام جمعه شهرستان ساوه برگزار شد.

در این مراسم خانم رضوانی مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ضمن عرض خیر مقدم، با تاکید بر اهمیت و ارزش علم آموزی در بین طلاب، اظهار داشت: طلاب برای رسیدن به موفقیت در مسیر طلبگی لازم است تا ضمن توکل به خداوند متعال و توسل به ساحت مقدس امام زمان(عج)، در کنار علم آموزی، نسبت به خودسازی اقدام کنند.

در ادامه حجت الاسلام رحیمی امام جمعه شهرستان ساوه، با اشاره به اهمیت حوزه و مکتب امام صادق(ع) از لحاظ دنیوی و اخروی، اظهار داشت: افتخار خدمت به خلق را دین اسلام به عهده طلاب قرار داده است.

وی افزود: آنگونه که کشاورز برای کاشت بذر، باید زمین را آباد کند، حوزه‌های علمیه هم باید زمینه را جهت پذیرش توصیه‌های دینی در جامعه، آماده کنند.

حجت الاسلام رحیمی با توجه به آیه ۱۰۵ سوره مائده «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ لَا یَضُرُّکُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیْتُمْ إِلَی اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمِیعًا فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ»، سه وظیفه اصلی برای طلاب را بر شمرد و گفت: ضروری است تا اول خودمان را هم از نظر علمی و هم از لحاظ عملی دریابیم و در مرحله بعدی اطرافیان و جامعه را دریابیم.

وی طلاب را به مداومت و پیوستگی یادگیری، قرائت روزانه قرآن و تدبر در آن توصیه کرد و از طلاب خواست که شرکت در نماز جمعه را جزء مهمترین برنامه‌های خود قرار دهند و در پایان نیز به سوالات و شبهات مطرح روز، که توسط طلاب بیان شد، پاسخ داد.

گفتنی در پایان پس از قرائت میثاق نامه طلبگی توسط طلاب، به طلاب جدیدالورود، بسته فرهنگی اهداء شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha