جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
ناصر رفیعی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: فرهنگ دین اسلام یک فرهنگ میانه‌روی و اعتدال است چراکه در طول تاریخ تندروها و کندورها آسیب‌های زیادی به دین اسلام و جامعه وارد کرده و امروزه هم این افراد وجود دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در حرم بانوی کرامت در ادامه سلسله مباحث صفات انسان‌های نمونه قرآنی، اظهار داشت: از مهم ترین صفات بندگان خوب خدا این است که به هنگام انفاق اسراف نمی‌کنند و بخل هم ندارند و بین این دو اعتدال برقرار می‌کنند.

وی افزود: فرهنگ دین اسلام یک فرهنگ میانه‌روی و اعتدال است چرا که در طول تاریخ تندروها و کندورها آسیب های زیادی به دین اسلام و جامعه وارد کرده اند و امروزه هم این افراد وجود دارند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: جریاناتی مثل غلوکنندگان و ناصبی‌ها هر دو جاهل هستند چرا که هر دو دچار افراط و تفریط شده اند.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: اعتدال در زمینه‌های مختلف امری لازم است حتی اعتدال در زمنیه‌های اعتقادی هم باید وجود داشته باشد و نباید اهل بیت(ع) را تا حد خدایی بالا برد و از طرف دیگر اهل بیت(ع) را همانند انسان‌های عادی محسوب نمود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی تاکید کرد: اعتدال در عبادت هم ضروری است و نباید عبادت انسان مانع امور دنیوی و کسب روزی حلال شود.

وی افزود: نبی گرامی اسلام کسانی که ازدواج نمی کردند، غذای خوب نمی‌خوردند و هر روز روزه می گرفتند را نهی نمود و آن ها را به سمت اعتدال گرایی در امور دینی و دنیوی رهنمون کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد: لازم است در تمام ادارات این کلمات را نصب العین خود قرار دهند چرا که دین اسلام دینی آسان و دین رافت است اما عده‌ای برعکس عمل می‌کنند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: اعتدال در اقتصاد یک مسئله مهم است و لزومی ندارد انسان تمام دارایی خود را به فقیر انفاق نماید و خود انسان بی پول شود چرا که بین ایثار و انفاق فرق وجود دارد و موضوع فعلی در شرایط عادی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha