سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ نشست آیت الله اعرافی با مدیران مدارس علمیه و شورای معاونین استان چهارمحال و بختیاری

آیت الله اعرافی با تأکید بر این که حوزه جایگاه خدمتگزاری مردم و انقلاب، بی‌توقعی، تعهد، شجاعت و خردورزی در جامعه است، تصریح کرد: حوزه محل اندیشه‌ورزی و دانش‌بنیانی است و مکاتب بزرگ فلسفی، فقهی و کلامی در حوزه‌های علمیه تولید و فرآوری شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، روز یکشنبه در آیین افتتاحیه مرکز تخصصی سطح ۳ انصارالمهدی(عج) شهرستان قدس استان تهران در مجتمع فرهنگی حضرت باقرالعلوم(ع) این شهر، اظهار کرد: انسان دارای عواطفی است و یکی از آن‌ها غم و شادی است و کمال او به این خوشحالی‌ها و ناراحتی‌هاست و پیشرفت بر این است که غم‌های ارزشمند را بشناسد و بر مشکلات غلبه کند.

ببینید:

تصاویر افتتاح مرکز تخصصی انصارالمهدی(عج) در شهرستان قدس

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور افزود: غم و اندوه انسان حکیم موجب پیشرفت است تا گامی برای تکمیل بردارد و یکی از موارد ارزیابی انسان همین مسئله است که با شناخت غم و شادی جایگاه خود را بسنجد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه شاخص غم و شادی انسان‌ها تابع دنیای درونی و آرمان‌های الهی آنهاست، ادامه داد: غم و شادی‌ها انسان باید معطوف به ارزش‌های متعالی باشد و حوزه باید این موضوع را کسب و به جامعه دهد و موجب آرامش و کمال انسان باشد.

بیشتر بخوانید:

مرکز تخصصی سطح ۳ انصارالمهدی(عج) شهر قدس افتتاح شد

وی با بیان این که عالمان دینی که در راه خدمت به خلق خدا گام بر می دارند وارثان انبیاء خواهند بود. تصریح کرد: منظومه شخصیتی، فکری و معرفتی پیامبر(ص) موجب نورانی شدن و دگرگون شدن جهان شد و حوزویان در این مسیر حرکت کرده و اگر از این مسیر نورانی خارج شوند به جامعه آسیب وارد می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در آغاز سال تحصیلی طلاب باید الگوی نورانی پیامبر(ص) را پیاده کنند، اظهار کرد: حوزه محل تأسی به رسول خدا(ص) و انجام رسالت و مجاهدت است؛ اگر طلاب جان خود را کف دست گرفته، لباس خود را مانند کفن دانسته و با تمام تواضع به مردم خدمت کنند و به عهدی که بستند پایبند باشند، به موفقیت دست می‌یابند.

مدیر حوزه های علمیه کشور به جانفشانی بیش از ۵ هزار شهید روحانی اشاره کرد و افزود: حوزه راه سعادت را به مردم نشان می‌دهد و خود را خادم ملت می‌داند. اساتید و طلاب باید این عهد را محکم و استوار ببندند و نگاهشان به عالم قدس، جانشان با ارزش‌های الهی و خدمت به جامعه گره‌خورده و این میثاق الهی و کلاس درسی است که همه فعالیت‌های تبلیغی باید بر این مدار بچرخد.‌

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: اگر هجمه‌های سنگین به انقلاب اسلامی و ملت ایران وارد می‌شود به خاطر ضربه‌های سهمگینی است که به استکبار جهانی وارد شده و این خون پاک شهیدان است که همه را به جبهه حق آورده و جز حق، سخنی بر عالم نیست.

آیت الله اعرافی با تأکید بر این که حوزه جایگاه خدمتگزاری مردم و انقلاب، بی‌توقعی، تعهد، شجاعت و خردورزی در جامعه است، تصریح کرد: حوزه محل اندیشه‌ورزی و دانش‌بنیانی است و مکاتب بزرگ فلسفی، فقهی و کلامی در حوزه‌های علمیه تولید و فرآوری شده است؛ امروز نیز در این گنجینه‌ فاخر مکاتب علمی بسیاری داریم که قابل عرضه هستند و برای امت اسلام ارزشمند و برای شیعه مشعل فروزانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha