پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
المصطفی

حوزە/ رئیس جامعةالمصطفی گفت: تبدیل برخی اعتراضات مدنی در کشور ما به اغتشاش و پروژه براندازی نظام، دست دشمن بیرونی و عمق کینه جریان صهیونی ماسونی از انقلاب اسلامی را نمایان می‌سازد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در جامعةالمصطفی برگزار شد، هفته دفاع مقدس را بهترین فرصت برای یادآوری برخی درس‌های تاریخی دانست و ابراز داشت: 8 سال دفاع مقدس، به عنوان مقطع ویژه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی شناخته می‌شود و جا دارد در این هفته، علاوه بر بزرگداشت یاد شهدا و ایثارگران، مروری بر حوادث قبل و پس از آن ایام نیز داشته باشیم.

وی آزمایش با حوادث و فتنه‌ها را یکی از سنت‌های همیشگی الهی بر اساس آیات قرآن کریم برشمرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ایران، منطقه و جهان بوده است. به همین جهت، از ابتدا دشمنی‌ها با این پدیده آغاز شد و تا امروز نیز این عرصه امتحان و ابتلاء به اشکال مختلف ادامه داشته است. از دامن زدن به آشوب‌ها و جنگ‌های داخلی و تجزیه طلبی‌ها تا طراحی توطئه و کودتا، روزی نبوده است که دشمنان انقلاب اسلامی این پدیده را به حال خود رها کرده باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: پس از شکست این توطئه‌ها در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن با تصور اینکه نیروهای نظامی کشور توان مقاومت در برابر درگیری خارجی را ندارد، جنگ خارجی را با حمایت همه جانبه قدرت‌های غرب و شرق از شخصی جاه‌طلب، علیه ملت ایران آغاز نمود. رژیمی تجهیز شده با قدرت نظامی و ثروت قدرت‌های جهانی و برخی کشورهای منطقه، به دنبال تحقق این توهم بود که ظرف یک هفته ایران را به تصرف خود در خواهد آورد؛ همانگونه که امروز نیز برخی با ایجاد آشوب و اغتشاش، همین توهم خام را دنبال می‌نمایند.

وی کلید اصلی پیروزهای پی در پی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و همه حوادث پس از آن را حضور باشکوه مردم در میدان و خون شهدایی دانست که جان‌های خود را فدای آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی نمودند و در ادامه، با اشاره به برخی جنایت‌های دولت امریکا و متحدان آن علیه مردم ایران، ابراز داشت: امروز همین جنایتکاران داعیه دلسوزی برای ملت ایران دارند و در حالی که سیاست فشار همه جانبه و تحریم ظالمانه علیه مردم ما را دنبال می‌کنند، برای وقوع برخی حوادث ناخواسته در کشور اشک تمساح می ریزند.

رئیس جامعةالمصطفی، بنیان‌های فرهنگی و هویتی را ستون اصلی استقامت و ایستادگی مردم در برابر این تهاجمات خواند و اظهار داشت: دشمنان ما به منظور تخریب این بنیان‌ها، یک شبیخون فرهنگی گسترده را در کنار فشار اقتصادی و جنگ روانی علیه ملت ایران رقم زدند و دائم مشغول بمباران ذهنی مردم و به ویژه جوانان ما هستند و هر زمان که فرصت و بهانه‌ای بدست آورند، از آن نهایت استفاده را می‌برند.

وی وقوع اعتراضات مدنی نسبت به برخی تصمیمات، سیاست‌ها و برخوردها از یک سازمان و دستگاه را در همه جای دنیا، یک امر طبیعی دانست و تصریح کرد: کسانی که با عمق جریان‌های سیاسی قدرت‌های امروز آشنا باشند، تاثیر جریان صهیونی ماسونی را در حوادث عالم به خوبی می‌بینند. تبدیل برخی اعتراضات مدنی در کشور ما به اغتشاش و پروژه براندازی نظام، دست دشمن بیرونی و عمق کینه جریان صهیونی ماسونی از انقلاب اسلامی را نمایان می‌سازد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، به خطر افتادن منافع قدرت‌های استکباری و ترس آنان از گسترش امواج انقلاب اسلامی به سراسر جهان را دلیل اصلی اقدامات خصمانه آنان علیه ملت ایران دانست و اذعان داشت: چه کسی دلسوزی این جنایتکاران را باور می‌کند در حالی که سالانه فقط در امریکا، ده‌ها زن قربانی شلیک مستقیم پلیس بی‌رحم این کشور می‌شوند و بر اساس قانون همین کشورها، هیچ کس حق ندارد در برابر ضابط قانون، کوچکترین مقاومتی از خود نشان دهد؟ اما در برابر حادثه‌ای مبهم در ایران که هنوز مسئله مورد بررسی کامل قرار نگرفته است، با حمایت خبرگزاری‌های وابسته به جریان صهیونی ماسونی، به قدری هجوم و غوغای رسانه‌ای صورت می‌گیرد که گاهی خواص نیز، از سر جهل و غفلت یا نفسانیت، تحت تاثیر قرار می‌گیرند و می‌لغزند.

وی افزود: اما متن جامعه ما با توجه به ایمان ناب و زلال و فطرت خداجوی خود، همواره مسیر را تشخیص داده و راه را گم نمی‌کند و در پس این حوادث، آب دیده‌تر می‌شوند. امروز چهره‌های سیاسی و اجتماعی، خواص، نخبگان و آحاد مختلف جامعه ما در برابر یک آزمایش الهی قرار دارند و ان‌شاءالله ملت ما از این آزمایش نیز سربلند خارج خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی نهادی برآمده از متن اندیشه انقلاب اسلامی است و امروز همه ما مفتخریم یک حرکت فکری و معرفتی عمیق و ریشه‌دار را در سراسر عالم دنبال نموده و وظیفه گسترش ارزش‌ها و اهداف بلند این اندیشه و آرمان الهی را در جهان عهده دار هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha